Gå til innhold
Fiskersiden

En tangstikling til besvær...


Recommended Posts

Min erfaring er at den generelt er fullstendig umulig - den ene gangen jeg har lykkes var den helt plutselig på hugget og vi fikk faktisk opp flere (dvs. jeg fikk en, men vi fikk vel opp 4-5 til sammen)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare oppe i 6-7 timers aktivt fiske etter arten, da har de smakt på agnet to ganger. Kalkulerer med at jeg er nesten halvveis til å få den til å sitte. Få ting jeg nyter mer enn å fiske etter denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tilbrakte faktisk lørdagskvelden etter arten...Det er helt normalt, og ikke noe galt i det. Det har jeg blitt garantert av legen min.

Ankom mens det fortsatt var lyst - men det er liksom i de mørke timer ting skjer. Vadere, hodelykt og krok 32(muligens unødvendig liten). Det essensielle er å bruke mysis som agn. Hekt den fast i halen. Så er det å lete til du finner et passende offer. De brukte ikke mange sekunders betenkningstid før de gikk på - men den trenger litt tid til å sluke godsakene.

3 stk. på land, mistet to i lufta og flere bom på 'tilslag'..Så umulig er den ikke.

De er ganske tunge for tiden - så det er sikkert ikke så dum tid for å perse på arten..

img7331y.jpgUploaded with ImageShack.us

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Der satt den om sider :)

Verste var at jeg hadde sikta meg inn på en tangsprell og under nedslippet kom en "micro-gator gar" dundrende inn fra sida og heiv seg over rekebiten..... ?!?

Vel vel, må inrømme at det kom ett lite (om enn noe forundret) seiersbrøl.

Ellers synes jeg den så større ut enn de jeg har fiska på tidligere, vekta stoppa på 8g. Noen som har greie på hva disse fiskene bruker å veie?

Litt rar sitvasjon, men morro med ny art. Ellers ble det årets første bergnebb, tangsprell, og en tur opp i dammen sikra årets første (og forhåpentlig vis siste :) ) stingsild og solabbor.

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med stikling, sære små skapninger er det! :P har vært ute endel kvelder i det siste for å fiske ålekvabbe, og har vær gang spottet 3-5 tangstiklinger svømmende rundt. har prøvd en halvtime++ med 26-28# krok med reke fragment, men ingen interesse i det hele... ser ut som om jeg må prøve mysis snart da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba! 8 gram er slett ikke verst størrelse.

Takk for det! Hadde en misstanke om at den var ganske grov, var også en relativt "stor" rekebit den heiv i seg.

8 gram er fin størrelse ja. Da er det bare å tidoblet tålmodigheten og fiske nålefiskene

Trur jeg drøyer nålesatsinga litt til jeg :)

Gratulere med stikling, sære små skapninger er det! :P har vært ute endel kvelder i det siste for å fiske ålekvabbe, og har vær gang spottet 3-5 tangstiklinger svømmende rundt. har prøvd en halvtime++ med 26-28# krok med reke fragment, men ingen interesse i det hele... ser ut som om jeg må prøve mysis snart da :)

Takk for det :) De har vert rimelig sære ja.. På den annen side trenger de tydelig vis ikke være det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) De har vert rimelig sære ja.. På den annen side trenger de tydelig vis ikke være det..

Har vært med der en tok en stikling på rett over 10g, der den heiv seg over kroken. den var illsint, og angrep svivel, perle, søkke og alt som var. tror han hadde den på 5-6 ganger før kroken satt, så gytetia er vell det beste tidspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.