Gå til innhold
Fiskersiden

En sliten ørret og høy puls.


Philip L
 Share

Recommended Posts

Endelig var dagen kommet! (For noen dager siden altså)

Jeg satte ut båten, retning tyristrand i tyrifjorden. Båten var full av pils, fyrstekake, solkrem og håp om fisk.

Håpet har jeg utrolig nok holdt oppe. Siden i fjor høst, har jeg rundt regnet dorget 150-200 stangtimer i tyrifjorden. Det eneste jeg har fått er en krepseteine.

Armert med tipset om at Bomber sin Long A i fargen gul/gull/rød skal være bra saker ble det handlet inn 1 for å prøve.

Etter 2 halvlitere og 2 timer smalt det jaggu på! Jeg hadde til og med så flaks at jeg filma stangtuppen mens det beit på.

Screenshot_20210518-215744_Gallery.thumb.jpg.8de0d844556f0a77667b3bca30002fe5.jpg

Med mildt sagt høy puls klarer jeg å pent dra inn en flott ørret på 2,4 kilo. Sikkert ikke mye å skryte av, men var bra svett da jeg hadde den langs ripa etter noen minutter. Største ørreten jeg har fått før dette var 500gram i min barndomstid.

IMG_20210514_015939_945.thumb.jpg.ce63a384475530aea932850fc96329ce.jpg

At ørreten beit på bomberen er også morro å tenke på.

Screenshot_20210514-010945_Snapchat.thumb.jpg.1489dabfae5895466e78b202e04eb493.jpg

Virkelig morsom opplevelse. Også veldig morro å se at utstyret fungerer som det skall. Knarr, brems, hov, utløserklype og alt var perfekt innstilt.

Ingen svær fisk, men ga mersmak!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Den 18.5.2021 at 22.00, Philip L skrev:

Endelig var dagen kommet! (For noen dager siden altså)

Jeg satte ut båten, retning tyristrand i tyrifjorden. Båten var full av pils, fyrstekake, solkrem og håp om fisk.

Håpet har jeg utrolig nok holdt oppe. Siden i fjor høst, har jeg rundt regnet dorget 150-200 stangtimer i tyrifjorden. Det eneste jeg har fått er en krepseteine.

Armert med tipset om at Bomber sin Long A i fargen gul/gull/rød skal være bra saker ble det handlet inn 1 for å prøve.

Etter 2 halvlitere og 2 timer smalt det jaggu på! Jeg hadde til og med så flaks at jeg filma stangtuppen mens det beit på.

Screenshot_20210518-215744_Gallery.thumb.jpg.8de0d844556f0a77667b3bca30002fe5.jpg

Med mildt sagt høy puls klarer jeg å pent dra inn en flott ørret på 2,4 kilo. Sikkert ikke mye å skryte av, men var bra svett da jeg hadde den langs ripa etter noen minutter. Største ørreten jeg har fått før dette var 500gram i min barndomstid.

IMG_20210514_015939_945.thumb.jpg.ce63a384475530aea932850fc96329ce.jpg

At ørreten beit på bomberen er også morro å tenke på.

Screenshot_20210514-010945_Snapchat.thumb.jpg.1489dabfae5895466e78b202e04eb493.jpg

Virkelig morsom opplevelse. Også veldig morro å se at utstyret fungerer som det skall. Knarr, brems, hov, utløserklype og alt var perfekt innstilt.

Ingen svær fisk, men ga mersmak!

 

Gratulerer med kjempefin ørret!

Skulle gjerne hatt på en sånn snart selv, men den lar vente på seg.

Hvordan er det med stangfiske fra land i Tyrifjorden forresten? Noen sjanse for suksess eller iallefall litt action på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FerskvannsCat skrev:

 

Hvordan er det med stangfiske fra land i Tyrifjorden forresten? Noen sjanse for suksess eller iallefall litt action på den måten?

Hvis målet med stangfisket er ørret, vil jeg påstå at de sjansene er svært nære null, beklager. Abbor og gjedde er det mer håp om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erik skrev:

Hvis målet med stangfisket er ørret, vil jeg påstå at de sjansene er svært nære null, beklager. Abbor og gjedde er det mer håp om.

Takk for svar! Greit å ha litt realistiske forventninger til fisket, selv om det er lov å drømme.  Abbor er morsom fisk det da, og skal ikke så mye til å slå pers'en min der. Og gjedde har jeg aldri fått (eller fisket noe særlig etter så  artene er varmt velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvis det er abbor og gjedde som er målet, så dra heller litt videre til steinsfjorden. Der er mulighetene langt bedre. Tyrifjorden er stor og dyp, og er nok litt mere tricky for disse fiskene også.

https://kart.gulesider.no/m/CwR7W

Her f,ex er det et friluftsområde med parkeringsplass der det er gode muligheter for begge artene rett nedenfor parkeringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.