Tore Hanssen Valberg Posted September 1, 2022 Report Share Posted September 1, 2022 (edited) Nesten litt flaut, fått mye laks og i år men på denne plassen er Laks skjeldent, så tok det for gitt det var en sjøørret som har stått en stund. Sjekk halerot, prikker og posisjon på øyet. Det er vel en Laks? Tatt på flue i innsjø Edit: Beklager, flytt gjerne til rett forum. Edited September 2, 2022 by Tore Hanssen Valberg Feil plassering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted September 2, 2022 Report Share Posted September 2, 2022 vanskelig å bedømme haleroten ut fra bildet. Ut fra kjevebeinet å dømme er dette laks. Finnene synes også å peke i retning av laks. Ut fra prikkene å dømme likner det mer på en ørret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAN Posted September 2, 2022 Report Share Posted September 2, 2022 Har jobbet mye med laks og det er en del individer med mer prikker en standard. Ørret har prikker både under og over sidelinjen men laks har veldig sjelden prikker under sidelinjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted September 2, 2022 Report Share Posted September 2, 2022 På et ikke så veldig faglig grunnlag synes jeg denne fisken oser av sjøørret. Det er noe med fargen, prikkene og den litt mer "lubne" fremtoningen ørreten gjerne har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Hanssen Valberg Posted September 2, 2022 Author Report Share Posted September 2, 2022 Takker for svar:) det nok sikkert sjøørret. Glemte og nevne at jeg kunne lett løfte den etter haleroten, ørett syns jeg er vanskelig og få tak og bare sklir av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted September 14, 2022 Report Share Posted September 14, 2022 Dette er vel ikke noe tvil? Ørret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted September 14, 2022 Report Share Posted September 14, 2022 49 minutter siden, Rage skrev: Dette er vel ikke noe tvil? Ørret. synes du ikke kjevebeinet er i korteste laget? Og haleroten kommer ikke tydelig frem på bildene. For øvrig er jeg naturligvis enig at prikkene og helhetsinntrykket tilsier ørret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls HJ Posted September 15, 2022 Report Share Posted September 15, 2022 Dette er en soleklar sjøørret. Ingen tvil. Gratulerer med fin ørret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts