Gå til innhold
Fiskersiden

Oppsett av sildehekle


LasseB
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker 5 til 8 Mustad O`Shaugnessy 1/0 med en bit rød fluoriserende slange tredd rett på kroken, 0,5 mm mono og med passe avstand til å løfte en om gangen opp i båten. Ofte er både sei og torsk som jakter på silda like interressert i dette som silda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
:thumbsup: Det er tydlivis forskjellge resultater her. Jeg har heller ikke hatt fres med tyttebærkrok på silda. Men små kroker med litt rødt på. Eller ferdige takkler med litt glitter og en bit med rødfarge. Noen ganger er ikke silda på hugget heller og refuserer den og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men siden den først er dratt i gang: Jeg har hatt mest fres med hekler hvor det er fluer med rødt hode og hvite vinger. Krokstørrelsen der er vel #10. Men jeg tror egentlig at det handler like mye om å finne silda, tirre med bevegelse osv, som hva slags farge ting har.

Har tatt sild på stor Strike Pro balansepilk, så de er ikke så kresne. Skjønt, opplevde i sommer å finne silda under LFF og allikevel få fylt opp hekla kun en gang før det ga seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har svivelPN med ganske små sølvblanke svivels påmontert små åpne dobbelkroker ( pekkende oppover) fungert topp ( ca. mtr. 0 35 mono) . Krokene monterer jeg i den delen som stikker mest ut, der jeg 1. har dyttet en liten bit selvlysende slange og krokene "danser " fritt. På noen av sviveler monterer jeg til tider utstikkere med 0, 30 mono , men her pleier andre arter å sitte på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.