Gå til innhold
Fiskersiden

Raphaugs Kystmeitetråd


Gjest raphaug
 Share

Recommended Posts

Vil bare nevne sånn helt på tampen av dagen at jeg dro opp en specimen spisskate på 12.5kg tidligere idag.. Feilkroket :( Hadde vel evt. vært nrek?

Utrolig kjedelig :D

Er det forresten veldig vanlig å feilkroke skater?

neste gang sitter den i kjeften :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Steik så du spør da :P Ja det skjer, han over deg klarte å kroken ei piggskate med sirkelkrok, inn og ut på oversiden av vingen. Fisken tar agnet, og dersom kroken ikke får feste blir den dratt ut av munnen og hekter seg til noe annet på kroppen.

Ja, jeg spør kanskje mye.... Men jeg tenker vel som så at man ikke får greie på ting uten å spørre.....

Synes liksom jeg har lest om forholdsvis mange feilkrokede skater :)

Kanskje ikke vanskelig å forestille seg at kroken ofter roter seg inn et annet sted på kroken når kroken ikke får feste der den skal på skater enn hos andre fisker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne sånn helt på tampen av dagen at jeg dro opp en specimen spisskate på 12.5kg tidligere idag.. Feilkroket :P Hadde vel evt. vært nrek?

Utrolig kjedelig. :)

Du får hive deg med Vilhelm på isen (Hvis det blir noe is da...møkkavær!!) og dra specimen spisskata der i stedet.

Det har iaf jeg tenkt til å gjøre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var fryktelig synd med spisskata di, men jeg syns nå du tok det eksemplarisk bra! Bare å se fremover og satse på at nybegynnerflaksen ( :) ) din varer lenge fremover...

Egentlig helt sykt at både du og Jon greier å feilkroke to av de aller største eksemplarene som noen gang er tatt av to skatearter ila samme tur. Må være skepparens fel...

Ett ord: ÆÆÆÆRSTATNING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urutinert kalles det.. :P Glad det ikke var jeg som feilkroka den, da hadde jeg releasa meg naken sammen med den

Takk for dagens beste latter :D

Vi andre her får spleise på et filmteam til deg slik at dette blir dokumentert om det skulle skje en gang i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om skepparen klarer å sende noen bilder på mail snart så skal jeg legge det ut. Har du bilde av den du, Sverre?

Skal mikromeite litt på lygnin når isen legger seg ja, skal agne med tattoovert pænis.

Får bare håpe været slår om no grusomt da...hvis det fortsetter slik blir det ikke mye is.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.