Gå til innhold
Fiskersiden

SMS' specimentråd


SMS
 Share

Recommended Posts

Veg: Blanking for me and Jill... must try harder next time.

SMS: Here's the place I was talking about thats an absolute banker for specimen Yellowfin tuna... http://kart.gulesider.no/m/plUVM

Endret av atomichaggis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

there used to be a turn off just before the malvik tunnel but they are doing a lot of building around that area now so I'm not 100% sure it's still ok.

It's not so bad to park up at Hell beach parking and walk tho. You don't need any heavy gear around this area anyway and you don't need to walk all the way up to billedholmen for skrubbe if that's what you had in mind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell beach parking is here: http://kart.gulesider.no/m/plXPd

Du kommer fram med en litt sprek bil! :shifty:

We drove from billedholmen down to hell beach along the little road in a corsa once... was bloody scary! I reccomend a monster truck. not so bad from the turning on the E6 up to billedholmen tho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

104451_s.jpg

104453_s.jpg

Ikke specimen, men nesten; 94 g. Det kommer nok en specimenfisk i denne tråden til slutt, kanskje.

Lomre servert på sølvfat til Rapstag, men selv om Rapheim lot fersk rekebit ligge 2 x 15 min 5 mm fra kjeften til lomra ble det ingen ny art på Raptorp.

104452_s.jpg

Rapberg tilkalte fridykker i desperasjon for å finne igjen lomra med hengelås på kjeften da den forsvant ut av syne:

104454_s.jpg

...men til ingen nytte.

Specimentrådfjorden!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raphaug

Haha, den lomra var en eneste stor nedtur! Dvergulka var nesten en større nedtur. Og dessuten lukta det tannlege på labben til Sverre, enda større nedtur. Så denne fisketuren passer perfekt i SMS-Specimentråd! :D

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raphaug

Funka det ikke å dunke lett med søkket i bunnen foran lomra heller altså? Kjipt at den ikke tok, men neste gang osv..

Hvem vet, vinkelen på lomra var helt feil, så fikk bare dunka søkket i hodet på den i ca et kvarter. Nekta å ta.

Og Arve; Fisketauet mitt er ikke så tykt, er 0.30mm. Ser bare ut som 1.1mm siden det er nærbilde, fisken lå kanskje 30cm ifra kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er ikke noen specimen her, så da får jeg hjelpe til

:thumbsup:

0506201012044772949b463e4cdc86.jpg?54

ca 750g eller 775g husker ikke helt, for to år siden

PS: moralen er at en specimen kommer når du minst venter det, jeg visste ikke hva en horngjel var engang når jeg tok denne...

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er ikke noen specimen her, så da får jeg hjelpe til

Du skal vite at jeg setter voldsom pris på hjelpen...

Men nå kan jeg faktisk melde om en ny art i det minste; #95, tangsprell! Ikke specimen, men i det minste verdt å nevne i denne inspirasjonstråden til glede for alle forumbrukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.