Gå til innhold
Fiskersiden

SMS' specimentråd


SMS
 Share

Recommended Posts

Ser jeg må ut å kjøpe meg klær

Men burde ikke du vært i Sveits og lett etter gud eller noe?

Du fåsje fisk udan klér!

Higgs-bosonet er på en annen energi- og lengdeskala enn hva jeg sysler med; om den gjengen der kan sammenliknes med nevrokirurger er jeg sosiolog (riktignok sosiolog for elektroner). At Higgs-bosonet kalles gudspartikkelen er temmelig forvirrende siden det ikke spesifiseres hvilken gud det er snakk om, mistenker at det er "the god of the gaps".

Ellers; takk for gratulasjoner for at denne tråden til slutt kom seg på rett kjøl. Resten av året for vise om det fortsetter, eller om fiaskoene og hetsen returnerer.

@Hugo: Godset på topp!

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Higgs-bosonet kalles gudspartikkelen er temmelig forvirrende siden det ikke spesifiseres hvilken gud det er snakk om,

det er jo trist å se at vitenskapen "besudles" med å koble Higgs-partikkelen til religion. For i motsetning til mange andre mener jeg vitenskapen står best på egne bein, uavhengig av eventuelle guder. Og noe guds-"bevis" er det ihvertfall ikke...

Men uansett et spennende og viktig vitenskaplig funn, hvis det viser seg at det er Higgs-bosonet de faktisk har funnet. De må vel være ganske sikre når de har gått ut med dette på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det går på deg som person, virkelig ikke, så håper jeg du ikke får en eneste specimenfisk til. Denne tråden var mye morsommere da du fiska som ei gammal kjerring.

he he, tråden er vel egentlig ødelagt en gang for alle nå? Og kanskje det er ketchup-effekten vi nå ser starten av? Og man skal ikke skue hunden på hårene er det jo noe som heter. Det kan jo være mange gamle kjerringer som fisker oss ned i støvlene....!? ;):P

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine klær og sånt, men noe viktigere: Når du fiska sil for lenge siden, leste jeg det slik at den er nokså stasjonær - tenker på Rudolf sin assistanse med plass, tid, kroker og planetplassering, stemmer det?

Rudolf sa hvor jeg skulle ankre, hvor jeg skulle kaste og hvordan jeg skulle fiske, etter å ha gitt meg en passende hekle. Storsilene kom i passe store sosiale grupper periodisk akkurat der Rudolf sa, så det virket som de patruljerte en rute i bukta til Rudolf.

Ingen skal være noe mer redd for å ødelegge denne tråden enn de er for å forsøple en søppelfylling eller pisse i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny n-rek, og for oppklaring hva SG-klær angår. Du skjønner, jeg fikk nemlig en SG-lue i en butikk og de sa at det var en beanie fra et parti de hadde fått til å dele ut. Jeg tok den på, og dro på tur etter tur - kun blanking. Så fikk jeg se at det ikke er en beanie, kun en vanlig lue. Jeg har blitt lurt, og jeg tar det ganske personlig at samtlige specimenfisk som jeg kunne ha fått rett og slett har latt være å ta pga at lua ikke var en beanie. Så nå skal jeg gå til anskaffelse av beanie. Jeg liker ordet beanie. Skriver jeg det riktig forresten - beanie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 years later...
On 11/07/2012 at 2:44 PM, SMS said:

Du fåsje fisk udan klér!

Higgs-bosonet er på en annen energi- og lengdeskala enn hva jeg sysler med; om den gjengen der kan sammenliknes med nevrokirurger er jeg sosiolog (riktignok sosiolog for elektroner). At Higgs-bosonet kalles gudspartikkelen er temmelig forvirrende siden det ikke spesifiseres hvilken gud det er snakk om, mistenker at det er "the god of the gaps".

Ellers; takk for gratulasjoner for at denne tråden til slutt kom seg på rett kjøl. Resten av året for vise om det fortsetter, eller om fiaskoene og hetsen returnerer.

@Hugo: Godset på topp!

 

Artig tråd å lese fem år etter, mye har endret seg, og det fins virkelig håp for absolutt alle!

@piscator - til og med Higgs-bosonet er faktisk ikke så irrelevant lenger for det jeg gjør for å finansiere sporadisk artsfiske: https://arxiv.org/abs/1708.03490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.