Gå til innhold
Fiskersiden

C&R diskusjoner i forumet-i denne tråden helst


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Jeg er lei av å bruke tid på rydding og PMèr vedrørende dette her. C&R skal IKKE diskuteres i annet enn egne tråder, og det vanker advarsler, fik og deng fremover til de som ikke klarer overholde dette.

Har ryddet 2 tråder idag og gjør det ikke flere ganger. Det finnes flere tråder hvor dette kan diskuteres, eller man kan opprette nye dersom man føler man har noe epokegjørende nytt å bidra med i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når C&R-diskusjoner dukker opp i fangstrapporter er det vel ikke utenkelig at det av og til fins gode grunner for at de gjør nettopp det? Eller skal vi bare klappe hverandre på ryggen uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem at det kommer en kommentar/kritisk spm vedr drept fisk. Problemet er at det aldri stopper der. Hadde folk begrenset seg hadde ikke dette vært et problem, dessverre er hevdelsestrangen veldig stor hos enkelte.

eller kanskje dette er en sak som faktisk opptar veldig mange..? Åpenbart et tema med sterke motsetninger. For øvrig er jeg enig i at man i rene fangstrapporter i størst mulig grad bør unngå å henge ut fiskeren fordi han eller hun har kakket en fisk. For C&R debatten dreier seg i større grad om holdninger enn om skjebnen til enkeltfisk. Men det er jo nettopp i tilfeller der fiskeren har vist tvilsomme holdninger at mange reagerer. At man har kakket en sjelden fisk er som regel ikke nok i seg selv.. Jeg synes faktisk at man sånn sett har fått til ganske bra selvjustis her på sidene. Og dette har utvilsomt også påvirket holdningene blant mange fiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi opprette en egen tråd rettet mot et spesielt emne når vi skal whine om kakking av småfisk? Er det idéen?

Eller skal vi ha én enkelt tråd med dette?

Det finnes allerede mange tråder om dette - bare å bruke de dersom man ahr behov for å blåse ut.

Vi har jo sett maaaange eksempler på at bruekre her inne har endret holdning til c&r , bruk av avkrokingsutstyr osv osv. Men sikreste måten å ikke få dette til på er når 15 mann hiver seg på en som legger ut fangsten sin.

HAdde folk hatt litt mer selvkontroll så hadde de innsett at det holder at EN gir høflig uttrykk for dette med måtehold så hadde man oppnådd det man ønsket. Istedet oppnår en nok ofte det stikk motsatte, at folk trekker seg unna disse holdningen pga folkene som har de og måten de opptrer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nokk det;) problemet med nett er nokk mere a ting blir fott sort hvidt og svert få ting er det :blush:

Ja- og som jeg sier- problemet er ikke at en eller to kommenterer f.eks uttak av småfisk eller tynn sø- de fleste tåler slik tilbakemelding. Men når det utarter seg til at 10-15-20 stk hiver seg på forsvinner dessverre det pedagogiske for alle parter :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- og som jeg sier- problemet er ikke at en eller to kommenterer f.eks uttak av småfisk eller tynn sø- de fleste tåler slik tilbakemelding. Men når det utarter seg til at 10-15-20 stk hiver seg på forsvinner dessverre det pedagogiske for alle parter :closedeyes:

Ja her er vi heldt enig og det er jo aldrig moro for en som ikke viste. men stadig væk er det lidt langt og gå når man tenker på hvor mange angasjerte som er her og det er vel og lidt a vitsen med et slikt forum, noen lære neon gir læredom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i mot rent C/R fiske men ikke i mot at man setter ut store fisker som er viktige eller småfisker.

synes også at det er jævla dumt at folk drar opp masse fisk bare for å gi det til katta eller når de tar fisk og bare lar den ligge igjen...

Sjøl har jeg aldri vært noe god til å sette ut fisk som er stor nok til mat men det har heller aldri skjedd at jeg har kastet fisk i søppla med mindre jeg har klart å sprekke galleblære og ikke lagt merke til det før jeg kommer hjem med fangsten.

Så karpefiske er jeg ganske imot!!! det går jo bare ut på fange fisken for å så sleppe den ut og da lar de overhode ingen andre kom til i vannet så finnes det ørrett og karpe i 1 vann kan man bare glemme å fiske der med mindre man skal fiske etter karpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i mot rent C/R fiske men ikke i mot at man setter ut store fisker som er viktige eller småfisker.

synes også at det er jævla dumt at folk drar opp masse fisk bare for å gi det til katta eller når de tar fisk og bare lar den ligge igjen...

Sjøl har jeg aldri vært noe god til å sette ut fisk som er stor nok til mat men det har heller aldri skjedd at jeg har kastet fisk i søppla med mindre jeg har klart å sprekke galleblære og ikke lagt merke til det før jeg kommer hjem med fangsten.

Så karpefiske er jeg ganske imot!!! det går jo bare ut på fange fisken for å så sleppe den ut og da lar de overhode ingen andre kom til i vannet så finnes det ørrett og karpe i 1 vann kan man bare glemme å fiske der med mindre man skal fiske etter karpe

Ikke at det har veldig mye med diskusjonen å gjøre, men det der er jo reinspikka tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i mot rent C/R fiske men ikke i mot at man setter ut store fisker som er viktige eller småfisker.

synes også at det er jævla dumt at folk drar opp masse fisk bare for å gi det til katta eller når de tar fisk og bare lar den ligge igjen...

Sjøl har jeg aldri vært noe god til å sette ut fisk som er stor nok til mat men det har heller aldri skjedd at jeg har kastet fisk i søppla med mindre jeg har klart å sprekke galleblære og ikke lagt merke til det før jeg kommer hjem med fangsten.

Så karpefiske er jeg ganske imot!!! det går jo bare ut på fange fisken for å så sleppe den ut og da lar de overhode ingen andre kom til i vannet så finnes det ørrett og karpe i 1 vann kan man bare glemme å fiske der med mindre man skal fiske etter karpe

Jeg skulle gjerne høre hvor du har den sparsomme info fra se nå lidt utt i verden lille ven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storlaksen:

Nå vet jeg at du mener vannet ovenfor kasut, altså klubbvannet til NCS. Dette betaler klubbens medlemmer leie for, og således er fisket forbeholdt medlemmene. Hadde du vært interessert i karpefiske, så skulle du selvfølgelig fått bli med en av medlemmene og prøvd deg. Det er ikke strengere enn det :)

Endret av Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMMMM

Når det gjelder å kakke eller ikke så er det vel her kjernen ligger.

1. Man kakker

2. Man slipper den ut.

Om fisken kakkes å kastes i buskene eller spises blir vel det samme ,fisken er like død i begge tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt uenig!!

Spiser man fisken er det altså en grunn til at man kakker den. Å hive den inn i buskene eller søpla vitner om total mangel på respekt for hobbyen vår og fisken vi fisker etter!

...eller uvitenhet, som små barn som ikke vet bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endret litt på overskriften- her ser vi hvor fort det blir diskusjon av emnet :) mnage fine fangstrapporter har mindre respons enn denne tråden allerede....

Og jeg er også uenig- det er ikke samme for fisken/bestanden, men jeg synes det er en forksjell. Selv om vi driver sportsfiske for vår egen del kan vi ha respekt og gode holdninger til fisken vi tar livet av, og ikke minst til de vi slipper uti igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.