Gå til innhold
Fiskersiden

Jakten på det røde gull


nanablag
 Share

Recommended Posts

Du har allerede konvertert til gjeddefiske Nana :) Du har jo tross alt fått større gjedde enn de aller,aller fleste her inne :thumbsup: Men spøk til side,så synes jeg ikke det er noe grunn til å sette fisk,fiskemetoder (og fiskere) opp mot hverandre.Jeg forstår godt at du koser deg med smårøye akkurat som jeg koser meg med smålakene mine om dagen.Og den store er jo alltid rett rundt hjørnet,ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har allerede konvertert til gjeddefiske Nana :) Du har jo tross alt fått større gjedde enn de aller,aller fleste her inne :thumbsup: Men spøk til side,så synes jeg ikke det er noe grunn til å sette fisk,fiskemetoder (og fiskere) opp mot hverandre.Jeg forstår godt at du koser deg med smårøye akkurat som jeg koser meg med smålakene mine om dagen.Og den store er jo alltid rett rundt hjørnet,ikke sant :)

Tror nok de fleste ferskvannsfiskerne her har fått større gjedde enn hva jeg har gjort, men men...

Den store røya kommer nok når jeg prøver andre vann :)

Jeg håper jeg klarer å mobilisere energi til en satsing på noen vann med et bedre størrelsespotensiale enn der jeg har fisket nå.

Det var litt småvondt i dag å få røyer som var mindre enn de vi har fått tidligere, med det uttaket som er der og det totale fraværet av store er det nesten rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Jaja.

Jeg vet at det eneste dere kule gutta synes er noe svært er gjedde.

Jeg liker røye.

Jeg gidder ikke å konvertere til gjeddefiske for å øke min anseelse her på forumet, enhver er mest tjent med å bedrive det fisket man selv trives med.

Skjedd med kverulerings-genet hos deg a? Litt skuffa over den kommentaren der, den syns jeg holdt kun til en svak 3'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd med kverulerings-genet hos deg a? Litt skuffa over den kommentaren der, den syns jeg holdt kun til en svak 3'er.

Sorry. Glemte et øyeblikk at det ikke bare er gjedde, men absolutt alt uten fettfinne som er kult og vice versa.

Jeg klarer fremdeles ikke å slutte å fiske etter noe bare fordi det har fettfinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røye er jo en flott fisk, og jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange nesten misliker fettfinnefisk på dette forumet bare på grunn av det er mer populært på andre fiskeforum? Fettfinner er digge de...

Tilbake til topicen: Har ikke sett tråden før, så jeg får vel si grattis med mange fine røyer! Røya kan være utrolig vrien iblandt. Nå håper jeg neste trinnet er en tur til Nord Norge etter Sjørøya! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røye er en flott fisk det, en av de peneste ferskvannsfiskene vi har. Helt rå fisk når det blir litt størrelse på de, men fiske etter 200 g pinner er ikke kult. Sorry nana! Hadde det vært kilo+ så snakker vi :)

Skulle vært moro å vite hvor man finner røye over en kg uten å reise til Troms.

Jeg har ikke sagt at dette er spesielt kule fisker som individer å betrakte, men fisket i seg selv er fantastisk! Nydelige omgivelser, flott stemning ved vannet om morgenen og deilig mat :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes :)

Ja, hovedproblemet er å finne ut hvilken sekt man må melde seg inn i for å få vite om hemmelighetene.

Røyevann har en lei tendens til å bli fisket istykker eller ødelagt på andre måter, så jeg har stor forståelse for hemmelighold av de gode plassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Sorry. Glemte et øyeblikk at det ikke bare er gjedde, men absolutt alt uten fettfinne som er kult og vice versa.

Jeg klarer fremdeles ikke å slutte å fiske etter noe bare fordi det har fettfinne.

Det virker som om noe har skjedd, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er muligheter for røye over kiloet i flere av vannene i f.eks Oslomarka. Men at man både må være på rett plass til rett tid med "rett" metode - og samtidig treffe på akkurat den store. (uten å skremme eller uroe den)

Jeg har forhåpninger om en røye på over kiloet i Oslomarka før jeg tar kvelden :)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er muligheter for røye over kiloet i flere av vannene i f.eks Oslomarka. Men at man både må være på rett plass til rett tid med "rett" metode - og samtidig treffe på akkurat den store. (uten å skremme eller uroe den)

Jeg har forhåpninger om en røye på over kiloet i Oslomarka før jeg tar kvelden :)

Da må du stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store røyer er det minimalt av i marka. type like sannsynlig som å vinne en million i lotto. østers teller ikke. lureri og spesialbekjentskaper i løvenskiolds indre krets.

rødungen i ål har fortsatt kilosrøye. totak i telemark ble det tatt en røye på fem kilo for 7-8 år siden. og snertingdal ved gjøvik-siden du snakker om toten- der er jo røye. skal ikke si vannet men du vet sikkert hvor det er. jeg fikk masse røye der i 1996- største på 250 gram- og det er fin fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke mange år siden det ble tatt røye på over kiloet i Lutvann. Og det var neppe den eneste som svømte der

Jeg tror grunnen til at det tas så få store røyer (i tilegg til det selvsagt er få av de) er at de er veldig vare og blir skremt bort før - eller i det - man begynner å fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er muligheter for røye over kiloet i flere av vannene i f.eks Oslomarka. Men at man både må være på rett plass til rett tid

det er mange vann i Oslomarka som huser røye over kiloen, men de er ikke lette å få. Selv har jeg aldri fått så stor røye der, på ganske mange forsøk, men jeg har sett andre ta slik røye, eller ihvertfall fisk oppunder kiloen. Det er nok som du skriver viktig å være på rett sted til rett tid, og mange av bestandene er tynne, så man skal jo ha litt flaks også. Kombinasjonen lokalkunnskap og innsats er vel det som skal til..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange vann i Oslomarka som huser røye over kiloen, men de er ikke lette å få. Selv har jeg aldri fått så stor røye der, på ganske mange forsøk, men jeg har sett andre ta slik røye, eller ihvertfall fisk oppunder kiloen. Det er nok som du skriver viktig å være på rett sted til rett tid, og mange av bestandene er tynne, så man skal jo ha litt flaks også. Kombinasjonen lokalkunnskap og innsats er vel det som skal til..?

jeg er fortsatt veldig skeptisk til det. akkurat som du sier- de vil ikke bite. og mest smått. fins mange vann som ikke er nordmarka hvor de ER villige til

å bite. oppland fx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staale:

Skulle gjerne likte å vite hvilke vann du sikter til....

13.oktober:

En kamerat skulle guides til røye og det lyktes litt for godt.

Hana fikk 5 røyer og den største var større enn hva jeg har klart å få i vannet.

Selv fikk jeg tre stk, vekter: 210, 185 og 160 gram.

tredjemman som var med oss fikk ei røye.

Vi fikk en liten stund selskap av en fjerdemann som fikk ei røye.

En mann som sto et litt annet sted fikk ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.