Gå til innhold
Fiskersiden

Mann eller mus


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Finanskrisen i heimen er nu over. Og jeg sitter her med fingeren på museknappen og skal til å bestille ny stang, men er faktisk ikke helt sikker på om jeg tør.

Jeg kjøpte jo nettop havfiskestang, og i November, ny surf stang - min andre på et knapt halvår, også har det kommet i hus 3 multisneller siden juni 2009. For ikke snake om fiskestenger og sneller til ungene og kona som også står i boden. ;)

Fruen kommer rett og slett til å drepe meg om hun oppdager flere stenger nå. ;)

Så her trengs diplomatiske tips som kan få kvinnemennesket på andre tanker. Og hva er da mer naturlig enn å henvende meg til mine medfiskere her på forumet for å spørre om råd (forige gang prøvde jeg å bestikke henne med handletur etter nye sko og handvesker, men hun gikk ikke på den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, du skal jo ut å fikse mat til familien ;)

Du bør nok lese bloggen min, der finner du fiskesesongen 2009...det var ikke akkurat mye å skryte av...ha ha

Men i år har jeg jo tilgang på båt...så får se. Andre som har noe å fare med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på grisefylla, og kom hjem og oppfør deg som en idiot, deriblandt nesten brenn ned huset når du skal lage nattmat.

Etter det angrer du veldig, og lover å heller dra på fisketur enn fylla. Da burde ikke litt fiskeutstyr i huset skape noen problem.

Keep 'em coming! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei ny stang er bedre enn mus!

Derfor er jeg skilt.wacko.gif Glad i nye stenger og nye mus

Hu kommer ikke til å legge merke til det Gimbo, ellers kan du prøve å sette deg inn i hvorfor fangsten din er så fattig og gjøre noe med det.... Når du kommer med mat glemmer hun den nye stangen ( om hu oppdager det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her trengs diplomatiske tips som kan få kvinnemennesket på andre tanker.

HVIS fruen oppdager en ny stang pleier jeg å si "den stanga har jeg da hatt i flere år, du har bare ikke oppdaget den tidligere fordi jeg ikke har brukt den så ofte". Ikke sikkert kona HELT kjøper forklaringen, men pleier ihvertfall å "redde" meg inn på den måten... Ellers er det jo viktig å kaste alle prislapper og emballasje som kan avsløre de faktiske forhold. Utstyret bør se litt brukt ut når det tas inn i huset...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS fruen oppdager en ny stang pleier jeg å si "den stanga har jeg da hatt i flere år, du har bare ikke oppdaget den tidligere fordi jeg ikke har brukt den så ofte". Ikke sikkert kona HELT kjøper forklaringen, men pleier ihvertfall å "redde" meg inn på den måten... Ellers er det jo viktig å kaste alle prislapper og emballasje som kan avsløre de faktiske forhold. Utstyret bør se litt brukt ut når det tas inn i huset...! :)

Enig med Rune.

Frasen "de har jeg hatt lenge, husker du ikke at jeg kjøpte den i 2007" funker helt greit hjemme hos meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt nektet å kjøpe fiskeutstyr, ja da hadde kona røket!!! (Jeg har til dags dato ikke blitt nektet og kjøpe noe, måtte det fortsette slik)

Ellers er jeg en tilhenger av Helg S sitt forslag med å ha så mye at man ikke selv vet hva man har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo få en kompis til å kjøpe den, og vente litt med å betale, eller hva Roger? :ninja:

Tja nå står allerede havfiskestanga mi i garagen til en kompis. Planen er at når den har vært i bruk en stund, så kommer kompisen innom og gir den til meg i "gave" he he he

Men han bor litt utafor allfarvei så det blir knøvlete å hente den hver hver gang. Med havfiskestanga er det greit fordi vi bruker hans båt uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.