Gå til innhold
Fiskersiden

Blankeklubben


nanablag
 Share

Recommended Posts

Hei folkens :)

Etter å ha vært et aktivt medlem her i noen måneder har det gått opp for meg at jeg ikke er den eneste fiskeren som ALLTID blanker.

Jeg tar derfor initiativ til å starte en egen liten klubb for oss som er uheldige, udyktige eller rett og slett aldri får fisket.

Innmeldinger tas i mot i denne tråden, når vi har nådd 4000 medlemmer sender jeg ut medlemskort i posten.

Jakkemerker som viser at dere er medlemmer av denne stolte klubben sendes ut gratis mot et ekspedisjonsgebyr på kr 350,- det presiseres at produksjon av dette ikke blir igangsatt før medlemstallsmålet, eller gytebestandsmålet om du vil, er nådd.

Ønsker dere god blanking inneværende sesonger og alle fremtdige sesonger helt til dere forlater oss til fordel for de evige jaktmarker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei folkens :)

Etter å ha vært et aktivt medlem her i noen måneder har det gått opp for meg at jeg ikke er den eneste fiskeren som ALLTID blanker.

Jeg tar derfor initiativ til å starte en egen liten klubb for oss som er uheldige, udyktige eller rett og slett aldri får fisket.

Innmeldinger tas i mot i denne tråden, når vi har nådd 4000 medlemmer sender jeg ut medlemskort i posten.

Jakkemerker som viser at dere er medlemmer av denne stolte klubben sendes ut gratis mot et ekspedisjonsgebyr på kr 350,- det presiseres at produksjon av dette ikke blir igangsatt før medlemstallsmålet, eller gytebestandsmålet om du vil, er nådd.

Ønsker dere god blanking inneværende sesonger og alle fremtdige sesonger helt til dere forlater oss til fordel for de evige jaktmarker :)

Jeg er alt sekretær i Jeger og fiskerforeningen Fiasko, men ser ikke det som noe hinder for å melde meg inn her. men tror dog at jeg klarer meg uten pin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et plagiat! :) :) Den eksklusive foreningen bomturkameratene består jo av Ingar Heum og meg selv, og har jo eksistert i over 20 år allerede! Og her er opptakskravene harde, faktisk så harde at ingen andre har klart å kvalifisere seg til medlemsskap enda. Så til dere som føler at dere aldri får fisk; dere har en lang vei å gå...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et plagiat! :):) Den eksklusive foreningen bomturkameratene består jo av Ingar Heum og meg selv, og har jo eksistert i over 20 år allerede! Og her er opptakskravene harde, faktisk så harde at ingen andre har klart å kvalifisere seg til medlemsskap enda. Så til dere som føler at dere aldri får fisk; dere har en lang vei å gå...! ;)

Jeger og fiskerforeningen Fiasko ble stiftet nyttårsaften 1989. Og hvor den som i løpet av året har greid å drepe et levende vesen, enten det ble skutt eller fisket, må holde årets nyttårstale.

Foreningen har 5 medlemmer, maskott og jammen tror jeg ikke vi har konto i postbanken også!

Foreningens primus motor og livstidspresident og æresdiktator av 5 grad med skyhøye kneløft og rett til gjallende fanfarer, har i år dog gått til det uhørte skritt å kjøpe seg båt i år , så det spørs om vi ikke snart må skifte navn og endre vedtektene...men til det kreves 4/5 dels flertalls årsmøtevedtak 3 år på rad.

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et plagiat! :ninja:;) Den eksklusive foreningen bomturkameratene består jo av Ingar Heum og meg selv, og har jo eksistert i over 20 år allerede! Og her er opptakskravene harde, faktisk så harde at ingen andre har klart å kvalifisere seg til medlemsskap enda. Så til dere som føler at dere aldri får fisk; dere har en lang vei å gå...! ;)

Hva er egentlig disse opptakskravene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig disse opptakskravene?

de er jo obskure og det er veeldig mye skjønn inne i bildet. Men kort sagt så må man OVER LANG TID ha vist et usedvanlig talent for blanking, ikke bare at man har hatt "uflaks" med å være på feil sted til feil tid, men at man også mislykkes i situasjoner der de fleste andre lykkes. At man er en mester i å gjøre gråstein av gull rett og slett! ;) Jeg har for øvrig blitt truet med utkastelse noen ganger, da regelen har blitt bekreftet ved unntaket, og jeg har fått en OK fisk eller tre. Men jeg har stort sett klart å hente meg inn igjen hver gang...! ;)

Man må ha skrevet 14 bøker om fiske

he he, dette hjelper jo veldig, særlig når resultatene aldri står i stil med det som står i bøkene! :ninja:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er jo obskure og det er veeldig mye skjønn inne i bildet. Men kort sagt så må man OVER LANG TID ha vist et usedvanlig talent for blanking, ikke bare at man har hatt "uflaks" med å være på feil sted til feil tid, men at man også mislykkes i situasjoner der de fleste andre lykkes. At man er en mester i å gjøre gråstein av gull rett og slett! :ninja: Jeg har for øvrig blitt truet med utkastelse noen ganger, da regelen har blitt bekreftet ved unntaket, og jeg har fått en OK fisk eller tre. Men jeg har stort sett klart å hente meg inn igjen hver gang...! ;)

Jeg har blanket etter solabbor i KASUT 3 ganger, samt unngått å få dem i løpet av to fiskeøkter i Einedammen, jeg har videre blanket på Bontelabo mens de andre dro pigghå rundt øra på meg (ok... jeg fikk en blåstål, men det teller ikke)

Jeg har også ved en anledning klart å blanke hvitting i Oslofjorden ;) og det atpåtil den eneste gangen jeg har prøvd å fiske etter arten, når jeg ikke fisker etter den klarer jeg ikke å unngå den.

Alt dette i løpet av 2009.

I 2009 hadde klarte jeg også å blanke i et forsøk på å få røye. Dette var ikke tilfeldig fiske men en 8-9 timers intenst fiske i et svært godt røyevann som det er noe skikkelig strev å komme seg til og fra.

Ved én anledning har jeg til og med klart å blanke kveite og det selv om jeg fisket hele 3 timer.

Jeg synes dette viser et usedvanlig talent for blanking over tid.

Noen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å tenke nytt?

Det å forsøke å stifte en klubb for blankere trodde jeg kanskje var å tenke nytt. Flere andre har gjort meg oppmerksom på at det ikke er det..... ;)

Apropos tenke nytt.... For å hindre gjentakelse av blankebragden på bonten er ny stang kjøpt, lurer faktisk på om du var en av de som anbefalte den :ninja:

Hva jeg skal gjøre med den solabboren er mere mystisk. Jeg har prøvd meg på masse ulike dyp og mange ulike avstander fra land (alt fra 0,5 m til ganske langt utpå)

Kanskje solabboren ikke liker pinkies? (Som var det eneste agnet jeg hadde ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved én anledning har jeg til og med klart å blanke kveite og det selv om jeg fisket hele 3 timer.

he he, dette forteller jo absolutt ingenting. det fins jo folk som har fisket nesten et helt liv uten å få kveite. Bomturkameratene har vært tre turer i et av norges hotteste kveitehøl og fisket intensivt tilsammen i mer enn ti døgn, resultatet er tilsammen to kveiter, den ene var ei lita flyndre som Ingar tok på kystmeite mens vi sto og ventet på ferja, den andre fikk jeg i fjor, typisk unntaket som bekrefter regelen..! :ninja:

ellers høres det ut som om du bare venter på ketchup-effekten. At man blanker på solabbor vet jeg ikke om man skal regne med som blank. Kanskje du heller bør betrakte det som en seier? Og apropos røye. Jeg hadde mange turer etter røye i Nord-marka i løpet av mange år med blank på blank før jeg endelig fikk min første røye. Og etterhvert har det jaggu meg løsnet såpass at mitt medlemsskap i bomturkameratene kan sies å være i fare! ;)

EDIT: Hvor blir det av SMS? Han burde jo å ha ett og annet å si i denne tråden..? ;)

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man blanker på solabbor vet jeg ikke om man skal regne med som blank. Kanskje du heller bør betrakte det som en seier? Og apropos røye. Jeg hadde mange turer etter røye i Nord-marka i løpet av mange år med blank på blank før jeg endelig fikk min første røye. Og etterhvert har det jaggu meg løsnet såpass at mitt medlemsskap i bomturkameratene kan sies å være i fare! ;)

Jeg dro dit ene og alene for å fiske solabbor, så det er ikke en seier..... Det er skikkelig genuin og ubestridelig blanking.

Røyebyllen sprakk til slutt for meg også, på Toten..... hehe. Brukte time etter time i nord og blanket. På Toten gikk det bedre :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele fundamentet for klubben din er jo underminert, ettersom jeg har sett deg med fisk ved to anledninger! Her, og her.

Du blanker tydeligvis ikke alltid, hva har du å si til ditt forsvar?

:rolleyes:

Beviser vel bare at _alle_ får fisk hvis guiden er dyktig nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her.

Du blanker tydeligvis ikke alltid, hva har du å si til ditt forsvar?

:rolleyes:

Her sliter du litt, Fløyfisk var det ikke mange andre som fikk på den turen ;) og det der er også en stor Fløyfisk.

B) ...sliter nok med en blankeklubb ja. hehe

Endret av Roger N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele fundamentet for klubben din er jo underminert, ettersom jeg har sett deg med fisk ved to anledninger! Her, og her.

Du blanker tydeligvis ikke alltid, hva har du å si til ditt forsvar?

:rolleyes:

På den turen fisket jeg med to stenger. En med et tackle tiltenkt berggylte og en med et tackle tiltenkt flyndre. Jeg fikk ei sandflyndre på gyltetackelet og alle gyltene på flyndretackelet. Fløyfisken, hvittingene og torsken var bifangst og teller derfor ikke.

Så denne turen var jo rent teknisk blanking da ingen av krokene skaffet noe som helst av det de var tiltenkt ;)

Dessuten, som Oz så klokt sier. Fiskene ble guidet på. Det eneste jeg trengte å gjøre var å gjette hvilken retning jeg måtte flytte meg 2 meter i forhold til guidens angivelse av plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne turen var jo rent teknisk blanking da ingen av krokene skaffet noe som helst av det de var tiltenkt :rolleyes:

In that case..

er det fler som har en farlig høy blankeprosent her. Meg selv inkludert. Tror kanskje bare 20 av artene mine er 100 % målrettet.

Men har lenge vært for at kun forhåndsmeldte fangster tells. Ring 1-800-DUMBASS minst en uke i forveien, oppgi sted, tidspunkt, vekt, lengde og agn for din kommende fisk. Tjenesten koster 100 000 millioner per minutt og er driftet av Bjørn Bakkelid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.