Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første tur til congerland


torrybra
 Share

Recommended Posts

Da var tiden inne for den årlige havålsatsingen igjen. Snakket med Truls, og vi bestemte oss for å ta en tur til congerland i går kveld/natt.

For min egen del gikk det riktig så bra.

Hadde bare gammel makrell med meg, så jeg startet turen med å prøve å fiske litt fersk makrell.

Det resulterte kun i denne ene:

105857_s.jpg

Men den skulle komme godt til nytte litt senere på natten.

Etter å ha fisket i mange timer uten at vi fikk på land noe som helst, skjedde det endelig noe på stangen min.

Det var så vidt det var litt bevegelse i stangtuppen min. Krabbe sier jeg selvsikkert, mens jeg studerer tuppen.

Venter litt før jeg løfter opp stangen, og der var det tungt. Begynner å presse fisken opp, og det er egentlig ikke mye liv til begynne med, bare tungt. Etter hvert som jeg får pumpet fisken lenger opp, blir det mer og mer liv, og jeg begynner å ane at dette er rette sorten. Da fisken kommer opp i overflaten tar det helt av da den prøver å svømme ned igjen. Jeg strammer opp bremsen, og ber en stille bønn om at jeg ikke slurvet da jeg lagde tacklet. Denne fisken var det virkelig krefter i.

Fikk etterhvert løftet den opp på land, men der ville den ikke være. En havål kan krype ganske fort på landjorden også fikk vi erfare. Den gjorde hele tre forsøk på å stikke til havs igjen, men vi klarte heldigvis å stoppe den hver gang.

Prøvde å løfte den opp for fotografering, men det gav jeg fort opp, da den tok helt av hver gang jeg tok på den.

Så dette bildet var det beste vi fikk til:

105858_s.jpg

Etter å ha veid den til 19200g, noe som var en prestasjon i seg selv med alt for lite veienett, ble den sluppet tilbake i sjøen. Det er skikkelig majestetisk når en stor havål svømmer ned i dypet igjen. Den tar seg helt klart bedre ut i sjøen enn på land. :thumbsup:

Hadde på en stor fisk til som jeg mistet. I stedet avsluttet jeg med en liten lysing som bonusfisk:

105859_s.jpg

Tenker det blir flere turer oppover før kulden setter inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se den ja, GRATTIZ :)

Snart tipper du vel over 20 på vekta :)

Håper den ga deg et ubeskrivelig adrenalinrush.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.