Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketur med junior


Oz
 Share

Recommended Posts

Min tre år gamle sønn har innfridd der hans eldre søster har sviktet. Han elsker å fiske. Forrige fredag hadde vi en femtimers tur i båt etter abbor og ørret og blanka så det sang. Han var like blid, men da vi pakket sammen for å dra hjem kikket han opp på meg og sa "pappa, neste gang vil jeg fiske karpe!" Pappaen ble rent rørt...

Det var selvsagt ikke stort annet å gjøre enn å fiske karpe, og jubelen sto i taket da jeg kunne informere om karpetur da jeg hentet ham i barnehagen i dag. Før vi kom oss ut begynte det desverre å regne. Det virkelig høljet ned, og jeg sa at vi nok ikke kunne ut og fiske i dette været. Det skulle han virkelig ikke ha noe av! Hadde jeg lovet tur fikk jeg forsyne meg holde løftet mitt også. Joa, ikkeno å si på det, så vi dro.

Det ble suksess. Med dupp og mais klarte vi kjapt å lande både en og to karper, og smilet var bredere enn ansiktet da han fikk posere med sin nye pers. En finfin skjeller på 2270 gram. Det sprutregna hele turen, men det gjorde lite. Det er i grunn ikkeno som blir gærnt så lenge vi får fisk.

6083506454_c97d5efce5_b.jpg

Han får litt hjelp under landing, men kjøringa av fisken fikser han stort sett selv.

6082917589_2690901208_b.jpg

Der det var bortimot umulig å få storesøster til å i det hele tatt ta i en sørv, står lillebror klar med åpen armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport. Forstår og er med på å dele din glede OZ- Om jeg skulle hatt sjanse til å oppleve på nytt en periode i mitt liv, så hadde jeg valgt den tiden som småbarnsfar :)

Man vet ikke hvor glad man kan bli i ett menneske før man får barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt stor fisk for en ung fisker :)

Meget bra.

Er dette hjernen bak det geniale sitatet "Nissen har fått fisk"? :lol:

Haha! Ja, det er han...

For uinnvidde: Småen satt på fanget mitt mens jeg gikk gjennom bildearkivet i fjor en gang. Så kommer vi over bildet av Nana med berggylte på isen, og han utbryter spontant: "Nissen! Nissen har fått fisk!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.