Vidar6 Posted September 15, 2016 Author Report Share Posted September 15, 2016 Enda en fantastisk dag paa vannet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted October 1, 2016 Author Report Share Posted October 1, 2016 Fantastisk tur til Chew reservoar i gaar med over 20 Abbor mellom 1000 og 1500 gram 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted October 2, 2016 Author Report Share Posted October 2, 2016 Noen timer i morges, paa min lokale Grand Union Canal strekke, brakte mere enn 60 Abbor med en top fisk paa 40cm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaHo Posted October 4, 2016 Report Share Posted October 4, 2016 Den 2.10.2016 at 19.09, Vidar6 skrev: Noen timer i morges, paa min lokale Grand Union Canal strekke, brakte mere enn 60 Abbor med en top fisk paa 40cm. Fine fisker Hva slags oppsett kjører du? Alt fra stang, snelle til småtteri ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted October 4, 2016 Author Report Share Posted October 4, 2016 (edited) On 04/10/2016 at 7:12 AM, LaHo said: Fine fisker Hva slags oppsett kjører du? Alt fra stang, snelle til småtteri ... Kanal fiske er hovedsaklig UL fiske og mesteparten av tiden er dropshot overlegent mest effektive. Naar jeg fisker dypere reservoarer saa bruker jeg selvagt kraftigere utstyr. Stanga er en Megabass Shoreluck SLL-68ULS importert fra Japan. http://www.megabass.co.jp/site/sll-68uls2 Snella er 2016 utgaven av Shimano Stradic 1000 CI+ http://www.artoffishing.co.uk/spinning-reels/shimano-stradic-ci4-plus-1000-fb?filter=83 Sena er Sunline Small Game PE 0.2 (0.08mm diameter) med en Sunline Small Game fluorocarbon fortom i 0.13mm diameter eller cirka 1.2 kilo bruddstyrke. http://www.chesilbaitntackle.co.uk/sunline-small-game-pe-hg-braid-501-p.asp http://www.chesilbaitntackle.co.uk/sunline-small-game-fc-2559-p.asp Kroken er fra Japanske Sasame og er Wormer i no 10 eller 12. https://alderneyangling.com/index.php?route=product/product&product_id=2999 Hver eneste fisk var fanget paa en 40mm Reins Aji Ringer shad. https://lurelounge.co.uk/product/aji-ringer-shad/ Dropshot vekta er enten 1,8 eller 2.6 gram Reins Tungsten. http://m.pecheur.com/en/gb/buy-plomb-carnassier-reins-tg-down-shot-sinker-pack-123529.html Edited October 5, 2016 by Vidar6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted October 4, 2016 Author Report Share Posted October 4, 2016 12 hours ago, LaHo said: Fine fisker Hva slags oppsett kjører du? Alt fra stang, snelle til småtteri ... Hvis du vil vite mere om mitt fiske paa reservoarer saa er det en link under til en artikkel jeg skrev for en ledende Engelsk predator online butikk. https://www.thelurebox.co.uk/blogs/news/115200900-dropshotting-for-perch-on-reservoirs-vidar-thomassen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted October 5, 2016 Author Report Share Posted October 5, 2016 (edited) Bildene under er en scan av en artikkel som dekker alle former for reservoar/still-water abbor fiske, og som jeg skrev for vaar utgaven av Lure Angler magasinet. Edited October 5, 2016 by Vidar6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted December 15, 2016 Author Report Share Posted December 15, 2016 (edited) Hadde rundt 20-25 abborer i dag under en trenings tur foran helgens konkuranse men den klart best fisken var en 50cm Stam, noe som er en veldig, veldig fin fisk for en kanal. Edited December 15, 2016 by Vidar6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted December 16, 2016 Report Share Posted December 16, 2016 Stam er kult, året rundt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted December 20, 2016 Author Report Share Posted December 20, 2016 Hyggelig bi-fangst under vertikal fiske for Gjoers paa 16 meters dyp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted March 6, 2017 Author Report Share Posted March 6, 2017 Noen timers fiske paa min lokale kanal i gaar brakte ett stort antall abbor, men mere hyggelig var de litt mere uvanlige artene 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted March 15, 2017 Author Report Share Posted March 15, 2017 (edited) Tirsdagen var siste dagen av elve sesongen (stengt fra 15/03 til 16/6) og fisket var hardt som flint, men hardt arbeide og stahet brakte tilslutt en brukbar abbor paa 1150 gram Edited March 15, 2017 by Vidar6 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
don don Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 2 timer siden, Vidar6 skrev: Tirsdagen var siste dagen av elve sesongen (stengt fra 15/03 til 16/6) og fisket var hardt som flint, men hardt arbeide og stahet brakte tilslutt en brukbar abbor paa 1150 gram Utrolig bra kondis på den abboren der gitt, tjukk og fin. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AsleB Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 Nydelig fisk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted March 15, 2017 Author Report Share Posted March 15, 2017 (edited) Elve abboren er i topp kondisjon paa denne tiden av aaret Edited March 15, 2017 by Vidar6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted March 22, 2017 Author Report Share Posted March 22, 2017 De beste abborene fra noen dagers fiske i Holland. Veldig, veldig vanskelige vind forhold gjorde fiske av de beste omraadene umulig, men slutt resultatet ble riktig bra uansett 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 23, 2017 Report Share Posted March 23, 2017 11 timer siden, Vidar6 skrev: De beste abborene fra noen dagers fiske i Holland. Veldig, veldig vanskelige vind forhold gjorde fiske av de beste omraadene umulig, men slutt resultatet ble riktig bra uansett Wow !! Fine fisker må jeg si. Går dem på steroider der borte ? Voldsomme størrelser på dem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Potemkin Posted March 23, 2017 Report Share Posted March 23, 2017 32 minutter siden, Bonavar skrev: Wow !! Fine fisker må jeg si. Går dem på steroider der borte ? Voldsomme størrelser på dem Dietten er nok "Fish and shrimps". 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 23, 2017 Report Share Posted March 23, 2017 36 minutter siden, Potemkin skrev: Dietten er nok "Fish and shrimps". Ha ha !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 23, 2017 Report Share Posted March 23, 2017 Ikke så mange i Norge som interesserer seg i Abbor fiske synes jeg. Det utmerker seg ihvertfall ikke på FS. Selv har jeg fått en del fin Abbor på isen i vinter fra 600-800g. Har også er pers på 1.6kg. jeg fisker jo for det meste Abbor og Gjedde. Synes det er to interessante fiske arter. Vet det er mye annet som er gøy og fiske også. Men vi alle tilpasser oss vår egen stil. Håper bare Ola Normann åpner øynene for C&R snart jeg. Vet det er flere av oss som gjør det. Men når Kari og Knut er å fisker og får en Ørret på 3kg. Må dem jo kjøre kniven i skallen på den stakkars fisken som er med på og opprettholde bestanden i vannet. Det samme gjelder jo all annen stor fisk. Ikke rart det er trist og fiske til tider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted March 23, 2017 Author Report Share Posted March 23, 2017 3 minutes ago, Bonavar said: Ikke så mange i Norge som interesserer seg i Abbor fiske synes jeg. Det utmerker seg ihvertfall ikke på FS. Selv har jeg fått en del fin Abbor på isen i vinter fra 600-800g. Har også er pers på 1.6kg. jeg fisker jo for det meste Abbor og Gjedde. Synes det er to interessante fiske arter. Vet det er mye annet som er gøy og fiske også. Men vi alle tilpasser oss vår egen stil. Håper bare Ola Normann åpner øynene for C&R snart jeg. Vet det er flere av oss som gjør det. Men når Kari og Knut er å fisker og får en Ørret på 3kg. Må dem jo kjøre kniven i skallen på den stakkars fisken som er med på og opprettholde bestanden i vannet. Det samme gjelder jo all annen stor fisk. Ikke rart det er trist og fiske til tider Synd, abboren er en fantastisk sports fisk!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 23, 2017 Report Share Posted March 23, 2017 Et øyeblikk siden, Vidar6 skrev: Synd, abboren er en fantastisk sports fisk!! Ikke alle som synes det. Men om dem bare har fisket tusenbrødre me dupp. Så forstår jeg dem godt Ofte biter jo stor Abboren på inne ved land også. Da får man ikke oppleve hvor sprek den er. Husker jeg sto på Årungen og kastet med sluk. Så beit fisken på nedsenket når jeg kastet. Det var et langt kast husker jeg. Jeg hadde ingen peiling på hva som var i andre enden av snøret. Men kampen var helt vill for å si det mildt. Til slutt fikk jeg fisken på land å det var en helt ok Abbor på 500g. Men dro som en fiske på flere kilo. Selv Abbor på 300g kan jo være utrolige spreke til tider. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
don don Posted March 23, 2017 Report Share Posted March 23, 2017 6 timer siden, Vidar6 skrev: Synd, abboren er en fantastisk sports fisk!! Gratulerer med vanvittig fine aborrer, rent ut artig å se så flott fisk! Og, ja, sportsfiske etter stor abbor er på mange måter det råeste som finnes. Det er så mye adrenalin innvolvert at du rett og slett blir alvorlig hekta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar6 Posted April 13, 2017 Author Report Share Posted April 13, 2017 En kort video som viser min 5Ib (2268 gram) abbor fra Holland her on dagen. Kan bare undskylde det litt fargerike spraaket 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted April 14, 2017 Report Share Posted April 14, 2017 15 timer siden, Vidar6 skrev: En kort video som viser min 5Ib (2268 gram) abbor fra Holland her on dagen. Kan bare undskylde det litt fargerike spraaket Utrolig fin fisk !! Så en video fra Tyskland her om dagen. Er det brakvann du fisker i ? Abboren blir vist mye større i brakkvann har jeg hørt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts