Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketuren ble bare tre kast


FatCat
 Share

Recommended Posts

I dag tok jeg en liten tur ned til Mjøsa for å ta noen kast. Jeg har vært på den plassen maaange ganger uten å få så mye som et napp, men jeg hadde ikke mistet troen helt. Så jeg satte på en Duo Pressbait 85 og hadde planer om å bytte sluk hvert femte kast. På kast nummer tre kjente jeg noe i andre enden, jeg kunne rett og slett ikke tro det! Endelig napp! Jeg var litt redd det var gjedde først, men etter kun få sekunder kjente jeg at det slettes ikke kunne være gjedde. Det var en ørret. Min aller første mjøsørret. Ingen liten sak heller, 3,9kg og 76cm. 

På bildene ser dere hva fisken gjorde med kroken, så at den i det hele tatt kom på land var bare flaks. 

 

20230212_144054.jpg

20230212_144143.jpg

20230212_145145.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabriel skrev:

Rått, har planer om å teste ut Mjøsa-fisket selv litt senere i år. Får håpe jeg har flaksen med meg så det blir en skikkelig hunderørret på meg også. :)

 

 

Det er veldig gode muligheter nå som vannstanden er veldig lav. Jeg tror det er gode muligheter langs mesteparten a Mjøsa, et tips er å finne plasser der det brått blir dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, FatCat said:

Det er veldig gode muligheter nå som vannstanden er veldig lav. Jeg tror det er gode muligheter langs mesteparten a Mjøsa, et tips er å finne plasser der det brått blir dypt.

Det kan hende er et godt tips, spesielt mtp storfisk.

Tenkte i grunn å teste utenfor Gjøvik, hører det er bra der på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, FatCat skrev:

Originalkroken fra Duo satt på, de er egentlig gode, men min var nok litt svekket etter noen bunnnapp. Hva tror dere om å sette på enkeltkrok typ Owner S61 på sluker/wobblere 8-12 cm lange? Og evt hva slags størrelse på kroken man burde gå for

Har god erfaring med denne

https://www.skittfiske.no/owner/130846/owner-s-61-bc-large-eye--hash-3-0-danmarks-mest-solgte-krok-til-kystfiske?gclid=CjwKCAiA_6yfBhBNEiwAkmXy5_biFUa8ocGEgvVgMC4dGPzDFC6avIgZp3LVs7wvNCaiJqDQV3bk3BoC1I8QAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Den 13.2.2023 at 11.32, Gabriel skrev:

Det kan hende er et godt tips, spesielt mtp storfisk.

Tenkte i grunn å teste utenfor Gjøvik, hører det er bra der på våren.

Jeg kom til gjøvik idag og blir til torsdag. Har du noen tips til plasser fra land? Jeg har hørt om brua mellom gjøvik og moelv og skal teste det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.7.2023 at 16.34, OsloFisker skrev:

Kjørte med mc så tror ikke jeg orker å kjøre 40min til, til lillehammer :/ jeg kan prøve noen andre arter fra gjøvik

Jeg har hørt det skal være bra abborfiske på Moelvsiden av Mjøsbrua, men aldri testet det selv. Det ligger en liten øy rett ved land der, kan være lurt å kaste litt fra land i det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.