FatCat Posted February 12, 2023 Report Share Posted February 12, 2023 I dag tok jeg en liten tur ned til Mjøsa for å ta noen kast. Jeg har vært på den plassen maaange ganger uten å få så mye som et napp, men jeg hadde ikke mistet troen helt. Så jeg satte på en Duo Pressbait 85 og hadde planer om å bytte sluk hvert femte kast. På kast nummer tre kjente jeg noe i andre enden, jeg kunne rett og slett ikke tro det! Endelig napp! Jeg var litt redd det var gjedde først, men etter kun få sekunder kjente jeg at det slettes ikke kunne være gjedde. Det var en ørret. Min aller første mjøsørret. Ingen liten sak heller, 3,9kg og 76cm. På bildene ser dere hva fisken gjorde med kroken, så at den i det hele tatt kom på land var bare flaks. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted February 12, 2023 Report Share Posted February 12, 2023 Grattis! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted February 13, 2023 Report Share Posted February 13, 2023 Rått, har planer om å teste ut Mjøsa-fisket selv litt senere i år. Får håpe jeg har flaksen med meg så det blir en skikkelig hunderørret på meg også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted February 13, 2023 Author Report Share Posted February 13, 2023 1 time siden, Gabriel skrev: Rått, har planer om å teste ut Mjøsa-fisket selv litt senere i år. Får håpe jeg har flaksen med meg så det blir en skikkelig hunderørret på meg også. Det er veldig gode muligheter nå som vannstanden er veldig lav. Jeg tror det er gode muligheter langs mesteparten a Mjøsa, et tips er å finne plasser der det brått blir dypt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoffers Posted February 13, 2023 Report Share Posted February 13, 2023 Gratulerer med nydelig Ørret!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted February 13, 2023 Report Share Posted February 13, 2023 2 hours ago, FatCat said: Det er veldig gode muligheter nå som vannstanden er veldig lav. Jeg tror det er gode muligheter langs mesteparten a Mjøsa, et tips er å finne plasser der det brått blir dypt. Det kan hende er et godt tips, spesielt mtp storfisk. Tenkte i grunn å teste utenfor Gjøvik, hører det er bra der på våren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted February 13, 2023 Report Share Posted February 13, 2023 Grattis! Og den kroken så ikke bra ut, nei! Du kan jo vurdere to splittringer i rekke når du monterer en ny (og sterkere .... ). Det reduserer vel brekkstangeffekten en del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted February 13, 2023 Report Share Posted February 13, 2023 gratulerer med flott ørret. Fantastisk å få en slik fisk fra land i Mjøsa. Jeg pleier å bytte ut krokene på mange sluker med noe jeg vet holder mål. Mange slukfabrikanter som utstyrer sine sluker med for dårlige kroker dessverre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted February 13, 2023 Author Report Share Posted February 13, 2023 Originalkroken fra Duo satt på, de er egentlig gode, men min var nok litt svekket etter noen bunnnapp. Hva tror dere om å sette på enkeltkrok typ Owner S61 på sluker/wobblere 8-12 cm lange? Og evt hva slags størrelse på kroken man burde gå for Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Søkke Posted February 14, 2023 Report Share Posted February 14, 2023 23 timer siden, FatCat skrev: Originalkroken fra Duo satt på, de er egentlig gode, men min var nok litt svekket etter noen bunnnapp. Hva tror dere om å sette på enkeltkrok typ Owner S61 på sluker/wobblere 8-12 cm lange? Og evt hva slags størrelse på kroken man burde gå for Har god erfaring med denne https://www.skittfiske.no/owner/130846/owner-s-61-bc-large-eye--hash-3-0-danmarks-mest-solgte-krok-til-kystfiske?gclid=CjwKCAiA_6yfBhBNEiwAkmXy5_biFUa8ocGEgvVgMC4dGPzDFC6avIgZp3LVs7wvNCaiJqDQV3bk3BoC1I8QAvD_BwE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsloFisker Posted July 22, 2023 Report Share Posted July 22, 2023 Den 13.2.2023 at 11.32, Gabriel skrev: Det kan hende er et godt tips, spesielt mtp storfisk. Tenkte i grunn å teste utenfor Gjøvik, hører det er bra der på våren. Jeg kom til gjøvik idag og blir til torsdag. Har du noen tips til plasser fra land? Jeg har hørt om brua mellom gjøvik og moelv og skal teste det også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted July 22, 2023 Report Share Posted July 22, 2023 2 minutes ago, OsloFisker said: Jeg kom til gjøvik idag og blir til torsdag. Har du noen tips til plasser fra land? Jeg har hørt om brua mellom gjøvik og moelv og skal teste det også Slik jeg forstår det så er Gjøvik best på våren mens nå er det bedre mot Lillehammer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsloFisker Posted July 22, 2023 Report Share Posted July 22, 2023 15 minutter siden, Gabriel skrev: Slik jeg forstår det så er Gjøvik best på våren mens nå er det bedre mot Lillehammer. Kjørte med mc så tror ikke jeg orker å kjøre 40min til, til lillehammer :/ jeg kan prøve noen andre arter fra gjøvik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted July 23, 2023 Author Report Share Posted July 23, 2023 Den 22.7.2023 at 16.34, OsloFisker skrev: Kjørte med mc så tror ikke jeg orker å kjøre 40min til, til lillehammer :/ jeg kan prøve noen andre arter fra gjøvik Jeg har hørt det skal være bra abborfiske på Moelvsiden av Mjøsbrua, men aldri testet det selv. Det ligger en liten øy rett ved land der, kan være lurt å kaste litt fra land i det området. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts