Gå til innhold
Fiskersiden

Davidsen
 Share

Recommended Posts

Når en såpass spennende art som tunge svømmer i en bukt, må den jo selvsagt prøves. Selv har jeg kun lykkes en gang - etter mange nattetimer på spoten. Vi var mange og dermed ville jo, iallefall ifølge KIS, stangtimene bli mange. Glidetackler med GULP! børstemark og meitemark fant sin plass på den grunne sandbunnen da dagen gled over i natt..

img5575xw.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Ville vi klare å overlista buktas spøkelser?

Selvsagt var vi klar over at her blir det lenge mellom runnene - så vi gjorde klar til micromeite..img5590q.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel blir oppmerksom på en ulke med lang hale - og lykkes med krokingen. Panser på 6 gram er ikke dagligdags. Iallefall den første panserulka jeg har sett bli tatt på krok. Gratulerer til Daniel med den!

Sigurd kommer etterpå med en kutling han har fått - og mistenker for å være leirkutling. Den blir med hjem, og den har kjennetegnene på å være leirkutling. Art nr. 70 i boks - og et stort gratulerer til han også.

img5641hv.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Ellers kan vi nevne småsil som svømmer på land, vanskelige tangsneller og Nathale som så enda en panserulke uten å lykkes. Avslutningen er også spennende. Sigurd spotter en schwææær tunge like ved land. Den blir servert det ene og det andre - men svømmer bare over agnet gang på gang før den forsvinner ut av sikten. En spennende seanse som varte en time..Så de er der, men ...

Ja, unødvendig å nevne at stengene i poden ikke kastet av seg tunge?

Endret av Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul gøtsing, så tunga holder seg inne på grunna nå på høsten også? Trodde den bare var inne på våren jeg, så da har jeg lært noe nytt i dag også. Panser er jo superkul, grattis til fangstmannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.