PeterSL Posted January 3, 2016 Report Share Posted January 3, 2016 Kult, men hvorfor er musene så små blitt? Trenges det litt teoretisering her tro? Fin agntyv, oppdaterer data en gang til neste år Synes den forklaringen din om en barnehage-utflukt var ganske grei. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeratul84 Posted January 5, 2016 Report Share Posted January 5, 2016 Hva slags utstyr har du med for å få en såpass pen lange opp på brygga? Laaaangskaftet kraftig håv ?? Hva slags tackle er mest vanlig å fiske med på denne plassen, å når på året går for å være best? Skal en tur til bergen i februar. Tenkte å tilbringe X antall timer ved bonten å se hva lykken bringer. Noen tips til hva jeg bør ha med i kofferten, å hvor kraftig utstyr jeg bør ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 5, 2016 Author Report Share Posted January 5, 2016 Fingrene inni gjellene pleier å være standard praksis. Man har jo med fingerbandasje uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeratul84 Posted January 5, 2016 Report Share Posted January 5, 2016 Okey. Er det ikke lengre ned til vannflata? Ser ut som det er en meter eller 2 ned på bildene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 5, 2016 Author Report Share Posted January 5, 2016 Pleid å klatre ned stigen, men den er vel havnet på gal side av gjerdet nå. Monsterhåv eller klepp er vel å foretrekke. Februar pleier å være bra nattestid, men heller dødt på dagen (med unntak av hvitting og sei). Skal du tilbringe en del tid der ville jeg hatt med haitackler (som også dekker lange og slikt), mediotackler etter flate (glidende), og mikrotackler. Samt noe som muligjør overflatefiske, da det av og til er fristende stimer inne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 13, 2016 Report Share Posted January 13, 2016 Endelig! Småflekket rødhai Tok på paternoster med 1/0 Mutu light agnet med makrell. 990 gram 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 13, 2016 Author Report Share Posted January 13, 2016 Gratulerer. Og det er den største som er tatt på Bonten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 13, 2016 Report Share Posted January 13, 2016 Gratulerer. Og det er den største som er tatt på Bonten Takk! Noen venner av Dominik fra Sverige tok en i Mars i fjor som var rundt 1300gr faktisk. De landet den en time etter jeg og Mathias hadde dratt. http://teamisola.blogspot.no/2015/03/superfiske-i-bergen.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Den Rare Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 (edited) Skal du tilbringe en del tid der ville jeg hatt med haitackler (som også dekker lange og slikt), mediotackler etter flate (glidende), og mikrotackler. Samt noe som muligjør overflatefiske, da det av og til er fristende stimer inne. Fordi jeg vil lære, kan du beskrive hva et medio, og haitackel er? Edited January 14, 2016 by Lars Den Rare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 14, 2016 Author Report Share Posted January 14, 2016 Ok, nest største da Et haitackel er krok ca 1/0 til 7/0 med wire foran og litt dims, gjerne noe lys. Mange bruker knekklys. De vanlige oppknytingene er pulley, paternoster og glidende. Mediotackel er i krokstørrelsen 4-8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 15, 2016 Report Share Posted January 15, 2016 Jeg har ikke en gang landet etter rødhai-fangsten også begynner jeg å tenke på kloskate. Det er jo tatt et par her (2 + 1 feilkroket?), men det blir vel bare lotto. Tror jeg må leite opp en annen plass for den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivarkald Posted January 17, 2016 Report Share Posted January 17, 2016 Skriv meg inn i team chimaera bontelabo, tok en hannmus på 1,11 kg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 18, 2016 Author Report Share Posted January 18, 2016 Done. Velkommen i klubben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 18, 2016 Report Share Posted January 18, 2016 Synes du kunne tatt deg bryet med å legge til et bilde, Ivar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relaks Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 Da kan du skrive meg inn i team småflekket ølgylt! Etter mange timer ble endelig min første landet nå i kveld på bonten. 830 gram stoppet vekten på Meg og Peter har sammelignet og funnet ut at det IKKE er samme fisk som han fikk for snaue 2 uker siden, så det er bare positivt! Kommer med bilde når pcen velger å fungere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 25, 2016 Author Report Share Posted January 25, 2016 Gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relaks Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 Kom så uforventet at det ikke var noe annet å gjøre Her har du og et poseringsbilde 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 25, 2016 Author Report Share Posted January 25, 2016 Glimrende bilder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 Kan jo legge ut sammenlikningsbilde av min rødhai og mathias sin. Sammenlikner du flekkene ser du at det ikke er samme fisk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 26, 2016 Author Report Share Posted January 26, 2016 Jetzt sprachen wir kaase! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivarkald Posted February 1, 2016 Report Share Posted February 1, 2016 (edited) Du vet meg og bilder ikke snakker samme språk Peter! Vet ikke hvordan man laster opp et bilde her en gang! Edited February 1, 2016 by Ivarkald 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted February 29, 2016 Report Share Posted February 29, 2016 (edited) Ivar og jeg var en tur på bonten i går kveld. Ekstremt dødt, men jeg fikk en ok lange på 8560gr Det var forøvrig min eneste fisk... Edited February 29, 2016 by PeterSL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted March 1, 2016 Author Report Share Posted March 1, 2016 "It still only counts as one" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted March 16, 2016 Report Share Posted March 16, 2016 (edited) Fikk to havmus i går kveld på bonten, så du kan plusse på 2stk på listen. Relaks fikk også en. I tillegg fikk jeg og Preben hver vår trollkrabbe som kan legges til på listen over "andre levende ting" Nå har jeg visst oppe i 20 havmus totalt Edited March 16, 2016 by PeterSL 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted March 17, 2016 Report Share Posted March 17, 2016 Tøft! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts