Ølgylt Posted September 8, 2015 Author Report Share Posted September 8, 2015 vekt på taggmakrell og art nummer 38 lagt inn Keep it coming 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 9, 2015 Author Report Share Posted September 9, 2015 Fiskersidenbonanza i går. Men lite givende fisk frem til jeg gikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted September 9, 2015 Report Share Posted September 9, 2015 Fiskersidenbonanza i går. Men lite givende fisk frem til jeg gikk. Ikke noe på oss heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted September 27, 2015 Report Share Posted September 27, 2015 (edited) Amerikansk (?) Hummer på Bonten i kveld. Ganske stor også (40cm lang kropp). Ellers lite spennende... Edited October 22 by PeterSL 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 28, 2015 Author Report Share Posted September 28, 2015 Såpass kul fangst at den måtte på en liste på forsiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relaks Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 Ikke glem min monsterlysing på hele 340 gram! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 28, 2015 Author Report Share Posted September 28, 2015 Amerikansk hummer på Bonten i kveld. Ganske stor også (40cm lang kropp). Ellers lite spennende... Hvordan ser du at dette er amerikansk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 Hvordan ser du at dette er amerikansk? Null snøring Har kun gjengitt det jeg ble fortalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relaks Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 Hvordan ser du at dette er amerikansk? Ser nå at bildene jeg tok av Peter mens han holdt den er dårlige (i den forstand at det er vanskelig å se at det er en amerikansk hummer), men utifra den piggen jeg så den hadde på undersiden av "nesen" er det etter alt å dømme en amerikaner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 Etter litt høring rundt har jeg kommet frem til at sannsynligvis bare er en vanlig hummer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arobo Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 God size på den hummern! Hummerfight er noe av det rareste jeg har opplevd, morro på lett utstyr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 God size på den hummern! Hummerfight er noe av det rareste jeg har opplevd, morro på lett utstyr Sant! Vi var plaget med krabber, så jeg tenkte først at det var det, men plutselig svømte den av gårde. Det pleier jo ikke krabber å gjøre 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arobo Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 Fikk en som dro noe vanvittig, plutselig begynte den å plaske rund i overflaten. Midt på natta og med dårlig lykt så må jeg innrømme at jeg begynte å lure på hva jeg dro på.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisk og rask Posted September 29, 2015 Report Share Posted September 29, 2015 Kul fangst, karer. Vanlig norsk hummer er ellers korrekt artsdefinisjon. Stilig at de er helt inne i byfjorden, også. Det er kanskje et tegn på at vann- og bunnkvaliteten er bedre enn på lenge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arobo Posted September 29, 2015 Report Share Posted September 29, 2015 Det er kanskje et tegn på at vann- og bunnkvaliteten er bedre enn på lenge? Ikke for å være festbrems, men jeg tror ikke det har noen sammenheng. Jeg vet ikke om du kjenner til Voll og Frierfjorden her hos oss, men det er trolig en av landets mest forurensede fjorder. Det rare er at det også er den fjorden hos oss med desidert mest hummer. Nå vet jeg veldig lite om situasjonen i Bergen og hummer generelt da men. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tussegutten Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Hei! Har en ny(?) art å rapportere her. Dradde opp noe jeg var usikker på hva var, men min venn som tidligere var fisker og fisket en del av denne kunne fortelle meg at dette var en kolmule. Hadde ikke med vekt, men tipper rundt 100g stemmer greit. Den var sort i deler av munnen som vist er et kjennetegn.. Legger ved et heller dårlig mobilbilde http://bildr.no/view/YjBMdjNO 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Hook Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Hei! Har en ny(?) art å rapportere her. Dradde opp noe jeg var usikker på hva var, men min venn som tidligere var fisker og fisket en del av denne kunne fortelle meg at dette var en kolmule. Hadde ikke med vekt, men tipper rundt 100g stemmer greit. Den var sort i deler av munnen som vist er et kjennetegn.. Kolmule er korrekt, grattis med uvanleg art frå land. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted November 2, 2015 Report Share Posted November 2, 2015 (edited) Fikk etter en lang uke med lesing og oppgaveskriving tid til en tur igjen nå i kveld. Bonten er avslappende og artig, så turen gikk dit. To fisk på land, en hågjel og en havmus på 1670gr. Min femte havmus på Bontelabo og min 15. totalt Edited October 22 by PeterSL 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted November 3, 2015 Author Report Share Posted November 3, 2015 Skikkelig bra. Da mangler vi bare en art på 40 Svarthå står det f.eks, ganske tett av et lite stykk uttafor kasteområdet. Noen gode pendlere som føler seg kallet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted November 4, 2015 Report Share Posted November 4, 2015 Skikkelig bra. Da mangler vi bare en art på 40 Svarthå står det f.eks, ganske tett av et lite stykk uttafor kasteområdet. Noen gode pendlere som føler seg kallet? Kan vi ikke begynne å "ro ut agn" sånn som karpefiskerne gjør? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeratul84 Posted November 4, 2015 Report Share Posted November 4, 2015 Vurdert fjernstyrt båt? Testet dette en gang med en billig variant til 2-300kr. Kjørte agnet 100m ut med båten, dro agnet av båten, så kjørte båten inn igjen. Funka helt fint før tur nr 2. Da mistet den enten kontakten, eller gitt tom for batteri. Drev sakte bort Om man investerer i en med bedre batteripakke/bensin og ordentlig sender/mottaker vil den klare lengre turer også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted November 4, 2015 Author Report Share Posted November 4, 2015 Eventuelt Drone. De koster jo ikke så mye nå. BTW: Helt dødt i går Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted December 28, 2015 Report Share Posted December 28, 2015 (edited) Var en tur på Bonten i kveld sammen med Michel. To havmus, en lange og en hågjel var det vi hadde på land totalt. Michel startet kvelden med denne havmusen på 1130gr (Hvis jeg husker korrekt vekt) Min 6. Bonten-mus og min 17. havmus totalt. 1150gr. Ny langepers - 10720gr Veldig stille og fin kveld midt i byen! Edited October 22 by PeterSL 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AsleB Posted December 28, 2015 Report Share Posted December 28, 2015 Grattis med pers! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted December 28, 2015 Author Report Share Posted December 28, 2015 Kult, men hvorfor er musene så små blitt? Trenges det litt teoretisering her tro? Fin agntyv, oppdaterer data en gang til neste år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts