mgjel Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Artig lesing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Selvgjort er velgjort er det vel noe som heter samt at dette kan klappes sammen så diameter er ca 35 cm, å veldig lett å ha med seg Ca meteren i dimm +\- Det er han eg har snappet ideen fra, har sett den i aksjon på Bonten da han plukket opp en 4kg lyr for meg Slik al polakken fikk mat Skal klare å skaffe det meste av ingredienser til en til om det er av interesse På små arter som havmus synes jeg det er en fordel å få fisken rett i håven før kroken faller ut i alle fall.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backster Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Skal ikke være uenig i det Nei :-) Er litt worst case over den, eller best case alt ettersom :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 16, 2013 Report Share Posted January 16, 2013 Isfritt på bonten i kveld. All isen har flyttet seg over mot andre siden av skuteviken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backster Posted January 17, 2013 Report Share Posted January 17, 2013 Isfritt på bonten i kveld. All isen har flyttet seg over mot andre siden av skuteviken. Happy days Blir en liten tur i morgen da, håper det holder seg borte da og Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted January 25, 2013 Report Share Posted January 25, 2013 Jeg skal i konfirmasjon i Bergen første helgen i mai (4.-5. mai) og planlegger i den forbindelse en kveld (eller kanskje to) på Bontelabo (rimte gjorde det jo og Det er først og fremst bruskfisk og glassvar som står på ønskelisten. Spørsmålet blir jo, er det for langt utpå våren for havmus, hågjel, svarthå ? ....og selvfølgelig , hvis noen Bontelabo-veteraner har lyst til å holde en østlending med selskap noen timer den helga så er jo det bare hyggelig Hilsen Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 25, 2013 Author Report Share Posted January 25, 2013 Glassvaren er det grei sjanse for. Bruskfiskene er det mindre sikkert med, men direkte usannsynlig er det ikke, du må riktignok regne med å bruke natta. Svarthå er pussig nok ikke tatt fra kaia, selvom de finnes like utenfor. Kastelengden er mere vesentlig mot sommeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted January 26, 2013 Report Share Posted January 26, 2013 Glassvaren er det grei sjanse for. Bruskfiskene er det mindre sikkert med, men direkte usannsynlig er det ikke, du må riktignok regne med å bruke natta. Svarthå er pussig nok ikke tatt fra kaia, selvom de finnes like utenfor. Kastelengden er mere vesentlig mot sommeren. Ok, takk for svar. Da får jeg i allefall satse på glassvaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted October 3, 2013 Author Report Share Posted October 3, 2013 For de som lurte på det er tråden her, men hvor i all verden et bildene blitt av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backster Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Eg ser bildene Når der det forresten musa trekker innover på Bonten? Litt tidlig enda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted October 3, 2013 Author Report Share Posted October 3, 2013 Det er mus der nå. Fra skumring til over floa burde være bra. De tre neste kveldene burde det være god sjanser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backster Posted October 5, 2013 Report Share Posted October 5, 2013 Det er mus der nå. Fra skumring til over floa burde være bra. De tre neste kveldene burde det være god sjanser Hmm kansje man ryker på en søndagstur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted November 1, 2013 Report Share Posted November 1, 2013 Sist jeg var på bonten så jeg opp mot fløyen og tenkte på disse Webkameraene som BT har ute rundt i Bergen. Nå har vel ikke BT noe kamera som viser bonten, men om det fantes et webkamera som hadde oversikt over bonten hadde det vært enda enklere å holde oversikt om det var båter på bonten. Er ikke alltid den oversikten over hvor skip ligger er helt riktig. Kameraet kunne jo vært hvor som helst, stoltzen med utsikt mot byn, flyøen med utsikt mot skuteviken... Ikke det at jeg vil at BT skal sette opp et kamera for vår del, men det er jo haugevis med webkameraer rundt om, så det kan jo hende det finnes noe allerede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted November 14, 2013 Author Report Share Posted November 14, 2013 I anledning dette : http://www.hooked.no/artikler/direktesending-fra-bontelabobryggen-bergen-22-nov-kl-2100 er jeg i gang med litt oppdatering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backster Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 I anledning dette : http://www.hooked.no/artikler/direktesending-fra-bontelabobryggen-bergen-22-nov-kl-2100 er jeg i gang med litt oppdatering. Hvor melder eg meg på?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 rått! *liker* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tønnen Posted February 1, 2015 Report Share Posted February 1, 2015 Rundt 1:46 på Norge rundt forklares opphavet til havmusens storstue Bontelabo. http://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/DVNR04000515/30-01-2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted March 7, 2015 Report Share Posted March 7, 2015 Hei Ølgylt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted March 7, 2015 Author Report Share Posted March 7, 2015 Hei Peter. hvor mange har du fått på Bonten og hva er den største? Hvilke andre er det som har fått i det siste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted March 7, 2015 Report Share Posted March 7, 2015 Jeg har fått 4 på Bonten. 1950gr, 2180gr, 1440gr og 1860gr Relaks (Mathias) har fått 2 på bonten. 2140gr og 1200gr Erling har fått en på ca 2kg. (Fjærvekt) Domme har fått en, men denne ble ikke veid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langie Posted March 12, 2015 Report Share Posted March 12, 2015 Tok hyse der igår kveld på 4060g 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted March 12, 2015 Author Report Share Posted March 12, 2015 Kult. Ligger nå som desidert største som er tatt der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted March 12, 2015 Report Share Posted March 12, 2015 Tok hyse der igår kveld på 4060g Du fikk nå en havmus også din luring! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted March 13, 2015 Author Report Share Posted March 13, 2015 Tok en tur nedom i går og hilste på neste generasjon bontelabogjengere, Hyggelig gjeng, og de blir nok å plusse på litt nye arter og etterhvert 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langie Posted May 6, 2015 Report Share Posted May 6, 2015 Ble tatt vanlig ulke på bonten idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts