Gå til innhold
Fiskersiden

TROPEFISK I TOSENFJORDEN!


 Share

Recommended Posts

Viktig å passe seg for det beistet der. Den har livsfarlige pigger på ryggen og monstertenner i kjeften. Bra den berre finst i tropiske farvatn! Makalaust imponerande av journalisten som tydeleg ikkje har høyrt ordet research før. :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Jeg har spikret den opp på en stolpe ved hytta, og der blir den'...

Igjen en fantastisk sak om en fiskeentusiast som vet like mye om fisk som jeg vet om bulgarsk frijazz....Har hågjel-duden friskt i minne.

Burde vi få til en samling av disse artiklene etterhvert? Litt for mange godbiter her som ikke bør bli borte for kommende generasjoner.

Noen som husker fiskeentusiasten som gikk løs på havålen med hammer? Eller blåhaien som var så gammel at den hadde mistet tennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei gjer jo research!

1. Dei spør den aktuelle mannen

2. Dei spør seg skjølv.

3. Dei spør ein gammal lokal mann, eller yrkesfiskar, eller helst ein som er begge deler.

4. Dei spør evt. lensmannen, for å være sikker på dette er lovleg.

Om ingen veit, er det berre å få det på trykk.

Og når den får 10.000 kommentarar som påpeikar kva fisk det er, med linkar og god dokumentasjon, då kan ein driste seg til å bytte ut tropefisk med "tropefisk".

Mission accomplished.

I neste papirutgåve står det sikkert, i ein mikroskopisk notis: Den rare fisken som Ola Nordmann fekk i garnet var ein blågylt, kunne ein innringjar fortelje."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er manualen norske journalister bruker ved fangst av fisk:

MONSTERFISK SPRER SKREKK!

Det var tidlig mandag kveld at Nils Nilsen fikk en til nå ukjent monsterfisk på kroken.Med nød og neppe greide han å få tatt livet av styggedommen og spikret den opp på en plankevegg som seg hør og bør. - Tør du å bade etter dette da spør vi nysgjerrig? - åjada,om ikke i år så ihvertfall neste år,sier dagens helt og tar seg en pris snus,men kjerringa får jeg nok aldri ut i vannet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe fin sak. Likte spesielt godt at han spikret udyret fast på en stolpe. Mulig det var ment å ha prevantiv effekt på evt andre giftige tropemonstre som lurer i tangkanten.

Men jeg skal innrømme at jeg selv ble noe forundret da jeg fant et grønngyltpar i samme området i fjor sommer.. Tydelig at de sprer seg nordover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heretter følge spikern på stolpen religionen! ALL fisk jeg får skal spikres på stolper i det langstrakte land! AWESOME!

Eg vil ha meg fråbedt at det vert spikra ymse monster opp på stolpane mine, det er nok at fritidskleda stinker gammal fisk om ikkje arbeidskleda skal få samme sneken. Det er ikkje lett å forsera alle uhumske fiskearter på veg opp stolpane. :thumbsup::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.