Gå til innhold
Fiskersiden

Det ultimate stedet å bo for oss fiskeintresserte!


Maritim
 Share

Recommended Posts

I tråden om Ski havfiskeklubb's tur til Ålesund falt denne komentaren:

Quote: "Helt enig Martin, Ålesund er en flott by. Derfor reiser jeg tilbake år etter år.

Skulle jeg flyttet hadde Ålesund havnet svært høyt opp på min liste over steder å flytte til."

Det fikk meg til å å tenke, hvor i norges land ville jeg flytta for å få max ut av hobbyen?

Bor i Oslo og trives godt her. Utrolig artsrikdom og kort vei til mye morro, men kan ikke fri meg for å tenke at Trondheim er en kul by med mange muligheter.. Men så har man jo Harstad, Tromsø, Lakselv, Strømmen o.s.v...

Dette er jo høyst subjektive greier, og mange hensyn å ta, men jeg hopper ut i det og erklærer Rørvik i nordtrøndelag til den ultimate sportsfiskebyen (de har flyplass) :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tanke. Kommer jo veldig an på hvilket fiske man liker. Selv er jeg godt fornøyd med å bo i Langesund. Gode meitemuligheter med blant annnet bra karpe og suter i nærheten, samt bra havfiske med både artsmangfold og stor fisk... Men som sagt, veldig subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...nei, Bergen er det nok ikke pga to ting.

1. Å kjøre i den byen er et mareritt

2. Mer enn 5 bergensere på samme plass blir for slitsomt.(men enkeltvis kan de være helt topp)

Karmøy er ikke så aller verst.

Folketettheten er ikke for høy, det er relativt lett å finne frem, Man har åpent hav nærme over allt, man har fjorder og sund minst like nærme, lakse elver og ørretvann er innenfor relativt kort agvstand og sist men ikke minst.....Karmøy har ingen storby med allt det negative det bringer med seg.

Terningkast 5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli Bodø det ?

Hav på alle kanter,kort vei til Værøy og Røst. Stor sjøørret og kveite i hele området. Laks/sjørret elver 1 time ut av byen.

Sulitjelma litt over en time unna. Vil man fiske "østlandsfisk" er det bare å kjøre rett over svenske grensa for abbor,store gjedder, sik, harr, røye og ørret i fleng.

Vi bor midt i smørøyet her bare man gidder å utforske, det eneste jeg savner er Piggvar. :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg fått maks ut av fiskingen måtte det vel bli Sørøya. Gode muligheter på stor skrei, kveite, sommertorsk, steinbit og dypvannsfiske, i tilegg til masse ørret og røyevann. Men å faktisk bo på Sørøya med bare 1000 innbyggere blir vel litt utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte faktisk litt tid før jeg nå svarer...Selv om fiske opptar en god del av vår liv og kan hende alt for mye til tiders , og i perioder, så vet vi at livet (hverdagen) består ikke kun av vår lidenskap. Om jeg tenker på følgende punkter :

  • Yrkes mulighet
  • Fremtidsmuligheter til familie og barn
  • Transport, skole, helse
  • Sosial liv og inbyggere (folket på stedet)
  • Selve byen og klimaet
  • Selvfølgelig fiskemuligheter av alle slag
  • Geografisk nærhet til andre interesante områder

Vel, da faller valget for meg : Ålesund !!

Jeg har stor sans for Frøya også, men øya mangler dessverre mange viktige punkter som teller for meg...men den er ikke langt i fra Ålesund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med åsmund! langesund,eller grenland generellt,er et meget godt utgangspunkt for et supert sportsfiskeliv.

- nærhet til stor karpe,suter,abbor,sørv,gjedde

- fantastisk havfiske med store langer,brosmer.

- meget artsrikt i fjordene,det aller,aller meste finner du her,og med gode størrelser.

-klimatisk sett perfekt,med islagte fjorder de aller fleste vintre.

grenland har mye muligheter for sosialt liv.

bra flyplass en snau time unna

Jeg trives ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim bør jo komme rimelig høyt opp på den lista føler jeg. Laks,Havfiske, nærhet til høyfjellsområder i øst/sør og grovkalibret ørret og røye i innlandet øst/nord.

It's a kystmeite desert compared to Rogaland and Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden om Ski havfiskeklubb's tur til Ålesund falt denne komentaren:

Quote: "Helt enig Martin, Ålesund er en flott by. Derfor reiser jeg tilbake år etter år.

Skulle jeg flyttet hadde Ålesund havnet svært høyt opp på min liste over steder å flytte til."

Det fikk meg til å å tenke, hvor i norges land ville jeg flytta for å få max ut av hobbyen?

Bor i Oslo og trives godt her. Utrolig artsrikdom og kort vei til mye morro, men kan ikke fri meg for å tenke at Trondheim er en kul by med mange muligheter.. Men så har man jo Harstad, Tromsø, Lakselv, Strømmen o.s.v...

Dette er jo høyst subjektive greier, og mange hensyn å ta, men jeg hopper ut i det og erklærer Rørvik i nordtrøndelag til den ultimate sportsfiskebyen (de har flyplass) :)

.

STRØMMEN? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.