Gå til innhold
Fiskersiden

Kongen av fiske på National Geographic


 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hadde gledet meg til å se dette programmet. Men det kunne jeg spart meg for. Jeg ga opp å se på det halvveis i programmet og har nå lagt meg i stedet. Likte tanken på programmet og ideen syntes god, men synes alt blir lagt opp til å være komersiellt ræl som så mye annet på tv. Alt skal være så actionfyllt, uten særlig fakta og alt blir klippet sammen på en måte som kan minne om Wipe-out som går på tvn... Sikkert gøy for de som er innvolvert eller de som har kjennskap til de innvolverte. For min del, utgår dette programmet med høye kneløft. Det er nesten så ille at jeg faktisk vurderer å finne frem en episode av Extreme fishing i stedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sett mer enn halvparten før kjerringa rana TVen, dog var det mer enn nok. Begynner å bli drit lei av den ensformige dramaturgien til natgeo/discovery. Det skal være slik fokus på hvor farlig alt er. Masse fjas rundt farlig/monster/testosteron fremfor å bruke en halv kalori på å formidle litt fiskeglede. Skuffende saker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Limanda her. Kjennner den norske, han var på Gullkroken i helgen. (Jeg regner med at han er øst ut av lokalet nå).... Eneste jeg vet er at han fisker VM i Skrei, men skuffet over at Norge ikke klarte å fremstå med noe bedre enn en innafjords tur med dårlig fiske. Jeg skrudde av føre det var helt slutt. Og for å si det slik hadde det vel ikke vært et problem å få tak i noen som hadde litt mer sportsfiskeballast i sekken fra Norge.

Og med litt mer "skjermskjarm"...Lurer egentlig på hvor de får tak disse kandidatene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært skuffende det som ble vist fra Norge. Hr Haaland er en ukjent profil i havfiskemiljøet og var ikke stødig i ferskvann heller. Trist at National Geografic ikke hadde lagt mer arbeid i å finne en mer dreven sportsfisker. Skal det fiskes lange i Rogaland er det mulig å gå mer målrettet til verks for å få fisk. Mange som kunne gjort det bedre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kunne vært bedre lagt opp. Typisk vinkling på historiene fra disse kanalene som jeg ikke liker. Det er ikke fokus på fiskeglede, men at alt er så ekstremt farlig og ekstremt.

Ellers synes jeg vi skal være forsiktig med å kritisere den enkelte fisker som var med i programmet ettersom det er mange faktorer som kan spille inn på fisking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeprogram ser jeg stort sett for fiskingens del, noe det var det ble lite av i dette programmet. Den Wipe out sammenligningen til yosh, beskriver programmet ganske bra synes jeg. De bildene fra Norge luktet nesten litt kjøpt og betalt av reiselivsnæringen i distriktet, slik som i Tour des Fjords produksjonen (et sykkelritt som gikk på Eurosport i sommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein ting eg har tenkt på i ettertid er at om dei fiska lange på djupare enn "a whopping(!) 137(?) metres!", så ville det sikkert ikkje være mogleg å setje tilbake fangsten. Kanskje Catch & Eat er dårleg TV borti der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i lengre tid irritert meg over regien på det meste fra National geografic.

Virker som de lager program for barn med store konsentrasjonsproblemer. Og allt er livsfarlig.

Holdt på å le meg i hel en gang de prøvde å påstå at dykking med ketalaks var superfarlig p.g.a. Den forferdelige tanngarden. Vel har gytelaksen imponerende tenner men hallo!?

Fryktelig synd at en organisasjon som har gitt ut innsiktsfulle dyptgående artikkler i bladsform en mannsalder, velger å spy ut vissvass på eteren. også fryktelig synd at de bidrar til demoniseringen av hai, krokodiller og andre rovdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i lengre tid irritert meg over regien på det meste fra National geografic.

Virker som de lager program for barn med store konsentrasjonsproblemer. Og allt er livsfarlig.

Holdt på å le meg i hel en gang de prøvde å påstå at dykking med ketalaks var superfarlig p.g.a. Den forferdelige tanngarden. Vel har gytelaksen imponerende tenner men hallo!?

Fryktelig synd at en organisasjon som har gitt ut innsiktsfulle dyptgående artikkler i bladsform en mannsalder, velger å spy ut vissvass på eteren. også fryktelig synd at de bidrar til demoniseringen av hai, krokodiller og andre rovdyr.

Enig i hvert ord du sier her maritim.Denne formen for tv, som vi har vært så " heldige" å få tilgang til, er etter min mening nærmest skadelig å se på. Burde vært sendt om natta slik at ingen barn fikk sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i hvert ord du sier her maritim.Denne formen for tv, som vi har vært så " heldige" å få tilgang til, er etter min mening nærmest skadelig å se på. Burde vært sendt om natta slik at ingen barn fikk sett det.

Er mer bekymret for at fruen ser på det, hun tror nå at jeg svever mellom liv og død hver gang jeg skal på tur.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.