Gå til innhold
Fiskersiden

Billige sneller direkte fra kina


cesar
 Share

Recommended Posts

Bortsett fra annerkjente merker ( shimano - daiwa bla) er de fleste sneller som tilbys av norske leverandører fra samme fabrikantene. Eneste forskjellen er at de får printet logoen sin på disse. Tom Penn har gjort det : Var selv vitne til det 1 gang i tiden, dog er det noen år siden nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fabrikk det er produsert på betyr absolutt ingenting. Produkt kvaliteten ligger i utvikling og råvarer. Ikke i merke på maskinene som setter det sammen (unntak finnes så klart). Når en merkevare produseres på en annen fabrikk, skjer dette med strenge krav om råvarer og produksjon. Dette ser vi også i bilproduksjon og Hi-Fi produksjon. Samt i masse annet.

Ta for eksempel Cerwin vega. Det er utviklet i USA og produsert i Kina, der Cerwin Vega har kjøpt fabrikk. De produserer også lignende produkter for diverse andre merker. Men kan de sammenlignes? ikke mer enn man kan sammenligne en Lada på lik linje med en Ferrari.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingenting feil i å kjøpe billige sneller rett fra OEM.

Men kvaliteten er varierende.

Som Lopez sier så kan det være akkurat samme snellene, bare et annet merke.

Jeg har selv kjøpt Omoto (før norske leverandører begynte med det).

Omoto = Prey Winder 1 og 2. og sikkert noen flere.

Men Omoto koster ganske mye.

Ta en skikkelig sjekk.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omoto er ikke en noname kinasnelle. Omoto er et firma på Taiwan som utvikler og produserer sneller både for salg under eget merke og for andre varemerker. De har 30 års erfaring. Eksempelvis ble de siste klassiske Ambassadeur 7000 snellene produsert av Omoto (før de Kinaproduserte i modellene med plastinnmat dukket opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Men poenget her var at det er mulig å finne noe av kvalitet.

"Norske" merker er produsert av en eller annen fabrikk.

Og den fabrikken selger helt sikkert også sneller av samme type under et annet navn.

Men det nytter uansett ikke å kjøpe en snelle til 8usd å tro du får kvalitet.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er meg som forbruker sneller annerledes enn andre, men ser virkelig ikke cluet med å engang vurdere innkjøp av ei snelle til f.eks 8usd.

Til den prisen forteller fornuften min meg at den mest sannsynlig er laget av isopor.

Det å investere i ei skikkelig god Shimano snelle som testvinneren aernos 2500 fa er for meg ingen reel utgift. Det tror jeg ikke det er for brorparten av befolkningen heller.

En utgift på under 900 kr så har du ei knallgod snelle i 20 år om du tar godt vare på den og benytter deg av service i ny og ne....hva er da vitsen med å betale 8 dollar for et sjanseprosjekt som mest sannsynlig kommer til å gi deg hodebry og unødig krøll?

Men for all del...man kan jo vinne i lotto også...jeg mener bare sjansene for det er små, mens Shimano aernos snella du investerte i tikker og går som et sveitsisk ur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Men poenget her var at det er mulig å finne noe av kvalitet.

"Norske" merker er produsert av en eller annen fabrikk.

Og den fabrikken selger helt sikkert også sneller av samme type under et annet navn.

Men det nytter uansett ikke å kjøpe en snelle til 8usd å tro du får kvalitet.

Tor Arne

Selv om du finner ei snelle som ser helt lik ut ei som selges på det norske markedet er de sannsynligvis ikke like. Tror en må anta at lagre har lavere kvalitet og en kan også risikere at andre deler også kan være laget i rimeligere materialer. Kjøper en noe fra Kina uten at noen sikrer kvaliteten vet en ikke hva en får. (bortsett fra lav pris da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse snellene ser jeg er Ming Yang sneller, som er kopier av Ambassadeur sneller. http://www.aliexpress.com/item/Fishing-reel-CL-50-Free-shipping/804831380.html

Kjøpte en på Ebay for flere år siden som jeg har brukt på sjøen ,og snella har holdt koken i flere år den.

Til laksefiske så holder jeg meg til kvalitets sneller.

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ustoppelig trang til å handle billig dritt fra utlandet, så jeg har handla div sneller også.. Noen har vært helt topp, kjøpte blant anna en mindre haspelsnelle til under 200 ink frakt for noen år siden, og den har vært flittig brukt i flere år nå... Jeg har også handla flere sneller som set ut som gull på bilder og i beskrivelsen, men som har vist seg å være plasikkdritt mest egna som leketøy for barn.

mMed andre ord; Du kan få mye bra, men masse dritt innimellom, akuratt som på biltema og i abu katalogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.