Jon-Eirik Brobak Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 [quote name=Mr Big fish ' timestamp='1287645466' post='624872] Du trenger ikke Wire til det. Kan sende deg bilde av et greit oppsett om du vill eller ring meg kjempe! tviler veldig sterkt på at jeg faktisk får hav-ål, men kjekt å ha utstyret klart hvis sjansen skulle dukke opp.. sender du bilde? jeg er på jobb nå og kan ikke ringe før i kveld.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
øysteiin Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 ingen problem og bruke heavy mono Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 ingen problem og bruke heavy mono heavy? sånn ca? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 kjempe! tviler veldig sterkt på at jeg faktisk får hav-ål, men kjekt å ha utstyret klart hvis sjansen skulle dukke opp.. sender du bilde? jeg er på jobb nå og kan ikke ringe før i kveld.. Kan ta en Havål kveld/natt med deg jeg om du vill, du veit hvor jeg bor å jeg veit hvor de bor Har bare hatt 2 forsøk etter de i år men er klar når du er klar...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 [quote name=Mr Big fish ' timestamp='1287645979' post='624879] Kan ta en Havål kveld/natt med deg jeg om du vill, du veit hvor jeg bor å jeg veit hvor de bor Har bare hatt 2 forsøk etter de i år men er klar når du er klar...... hørres bra ut, skal legge inn feriesøknad hos fruen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 hørres bra ut, skal legge inn feriesøknad hos fruen Stor fordel å være 2 om en stor en skulle bite på, de er rimelig stærke å ville. Har allt utstyr til veging å løfting av ålen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 [quote name=Mr Big fish ' timestamp='1287646280' post='624882] Stor fordel å være 2 om en stor en skulle bite på, de er rimelig stærke å ville. Har allt utstyr til veging å løfting av ålen. ja eg kan tenke meg det, eg burde kjøpe en større/lengre håv egentlig, har ikke i nærheten langt nok skaft til å rekke ned til vannet på den jeg bruker nå.. flaks jeg bare får små fisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 Her er endel bilder av mine takler. -.- så godt som alle disse har tatt fisk. Lysingtakkel Ett fint lite haitakkel, legg merke til den lille perlemorperla. Har aldri trua uten Ett fint oppsett til flyndre veg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve A Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StadJon Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 Ved tackler til hågjel, pigghå osv ville jeg droppet perlen ved knuten, og heller dratt silikonslangen over knute og krokhode; slik at den kan ta av fra slitasjen som skapes av haitennene om kroken havner litt inni munnen på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raphaug Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 til hågjel har NKML gått helt over til sildehekle med 4-6kroker. Viktig at det ikke er noen som helst aktivitet på krokene, skal bare ligge dønn stille. Fungerer hver gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted October 23, 2010 Report Share Posted October 23, 2010 Ved tackler til hågjel, pigghå osv ville jeg droppet perlen ved knuten, og heller dratt silikonslangen over knute og krokhode; slik at den kan ta av fra slitasjen som skapes av haitennene om kroken havner litt inni munnen på den. det skal tas til etteretning jeg pleier oftest å tre plastkula over knuten da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 hallo folkens var å fisket etter diverse arter i helga, brukte en nr 8/0 sirkel krok, artene som jeg ville ha var torsk, lange og brosme. brukte makrell som agn, men hvor mye makrell skal man ha på kroken? tror jeg brukte altfor lite. Dere bruker ikke hele makreller?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 til hågjel har NKML gått helt over til sildehekle med 4-6kroker. Viktig at det ikke er noen som helst aktivitet på krokene, skal bare ligge dønn stille. Fungerer hver gang. Det fungerer faktisk.. fikk 9 hågjel og 5 svarthå på det der oppe i fjor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 hallo folkens var å fisket etter diverse arter i helga, brukte en nr 8/0 sirkel krok, artene som jeg ville ha var torsk, lange og brosme. brukte makrell som agn, men hvor mye makrell skal man ha på kroken? tror jeg brukte altfor lite. Dere bruker ikke hele makreller?? Tror det er bedre å ha for lite enn for mye agn, viktigste er at krokbøy- og spiss er åpen. På en 8/0 ville jeg kanskje brukt en makrellremse på 10x2x2 cm festet med surretråd litt oppover krokfortommen, altså at kroken henger i enden av agnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Tror det er bedre å ha for lite enn for mye agn, viktigste er at krokbøy- og spiss er åpen. På en 8/0 ville jeg kanskje brukt en makrellremse på 10x2x2 cm festet med surretråd litt oppover krokfortommen, altså at kroken henger i enden av agnet. var vel omtrent det jeg brukte.. men fikk faktisk bare 1 liten lyr og 2 rødspetter på dette.. sinnsykt stor munn på de spettene! de var ikke store, men fikk kroka begge to fint i munnviken.. derfor jeg lurte på om dette var litt forl ite agn, stor fisken gidder ikke spise så små agn.. men får prøve igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Da har du hatt flaks, er ikke akkurat optimalt med 8/0 til rødspette. Stor fisk spiser også små agn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon-Eirik Brobak Posted October 26, 2010 Report Share Posted October 26, 2010 Da har du hatt flaks, er ikke akkurat optimalt med 8/0 til rødspette. Stor fisk spiser også små agn fikk 2 spetter på 2 forsøk, begge beit rent på.. men kanskje litt flaks ja ble bare veldig overasket over størrelsen på munnen på disse fiskene.. ny art ihvertfall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredpho Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Ikke noe blingbling på denne.. Beklager dårlig bilde.. mobilbilde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Rasmussen Posted June 4, 2011 Report Share Posted June 4, 2011 Slenger med et bilde av noen av mine tackler. Jeg er nybegynner innen surf/kyst-meite. Nr.1 fra venstre ga meg en Sandflyndre på 560 gr. i går. Regner med den var svært sulten... Hadde ikke regnet med at en Sandflyndre ville prøve seg på en såpass stor sirkelkrok med blekksprut og det hele... Nr.2 fra venstre ga meg en Lange på nøyaktig 3 kg. Begge agnet med reker. De andre tacklene er mer eller mindre uprøvd foreløpig... Til flatfisk bruker jeg vanligvis bare noen perler og mindre kroker, agnet med reke og blåskjell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Rasmussen Posted June 7, 2011 Report Share Posted June 7, 2011 Nye tackler til Langefiske... Owner Circle nr 7/0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kontorstol Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 Noen som har tips for å få kroken inkludert en reke til å flyte opp? Finner ingen kuler med oppdrift og kommer ikke på noe annet jeg kan bruke.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve A Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 Bruk en/flere flyteperler over kroken, da løfter den seg over bunn.. Viss det var det du tenkte på og ikke at den skulle flyte på vannet. Da kan du bruke dupp. Løfter seg ikke over bunn viss det blir for tungt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kontorstol Posted June 14, 2011 Report Share Posted June 14, 2011 Nå har jeg handlet inn div flyteperler, svivler, søkker og div småting på ebay og avkrokenfisk, for bare håpe at leveringstiden ikke er for lenge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragev Posted July 27, 2011 Report Share Posted July 27, 2011 (edited) Heisann,sitter er og leser igjennom her og ser på div tackles til folk. Og nybegynner innen kystmeite som jeg er så er det noen ting jeg lurer på: ser at mange lager tackles med bare typ 20cm monoline med bling på og en svivel i enden. Åssen er det dere bruker disse/fester dem til snøre fra stanga? og ein anna ting,hvilke type snøre pleier folk å bruke til kystmeite på ei surfstang? Har akkorat kjøpt min første surfstang nå på ferie og lurer på hva jeg skal fylle opp snella med type og tykkelse. Tenker jeg kommer til å kaste med vekter mellome 150-200gram. Og hvor lang sjokkfortom/slagline er normalt å ha på enden av snøret før fortommene og tykkelse på den? Og hvilke svivler og liknende bruker dere,typr og størrelse på greiene? Ble en del spørsmål dette,men er som sagt helt ny til hele kystmeite greia. Edited July 27, 2011 by dragev Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts