Gå til innhold
Fiskersiden

Mine meiteturer 2011


nanablag
 Share

Recommended Posts

Og her er bilde av det som i mine øyne er et smykke. Endel bedre at denne kan pryde skryteveggen enn den byllebefengte enøyde avvikeren.....:

19072011_brasme.jpg

Tusen takk for suveren guiding og selskap bananmann!

Det bildet der ser en smule manipulert ut :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vel forsåvidt stemme det, da det ikke var ønskelig å poste bilder som røper plassen. Derfor er bakgrunnen byttet ut.

Tok ikke vi et flott bilde som ikke avslørte noe som helst?

Fikk dårlig samvittighet her da jeg så det manipulerte bidet.

Unnskyld. Det var virkelig ikke så viktig at du trengte å ødelegge bildet :(:P

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke vi et flott bilde som ikke avslørte noe som helst?

Fikk dårlig samvittighet her da jeg så det manipulerte bidet.

Unnskyld. Det var virkelig ikke så viktig at du trengte å ødelegge bildet ;):P

Hehe, originalen i fiskealbumet på dataen er da like fin, om en nettversjon ser litt herpa ut gjør da absolutt ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29.-30.juli:

Etter at jeg endelig hadde fått kommet meg ut av huset og var på vei for å fiske ørret, ringte TS og foreslo brasmefiske. Jeg snudde sporenstreks, hentet riktig utstyr og møtte opp på avtalt sted. TS hadde da allerede startet fisket, og det hadde to andre karer også. Det var vanskelig å få inn fisken hos meg, så jeg sleit mens de andre fikk noe.

Min første fisk for kvelden var en abbor på 40 cm og 700 gram.. snakker om tynn fisk! Det ble også en liten abbor.

Når det blir skikkelig mørkt blir jeg alene og jeg bestemmer meg for å overta den beste plassen.

Jeg startet med to hork før den første brasma satt. Denne hadde slukt verre enn jeg har sett hos noen brasme noen gang, jeg fikk til slutt ut kroken men da jeg satte den ut igjen slet den med å svømme og det blødde fælt. Jeg tok derfor den harde avgjørelsen om å kakke den. Dette føltes riktig med tanke på alt blodet den mistet. Jeg kakket ei brasme, jeg beklager. Jeg har vært bortskjemt med at brasmene er kroket i leppa, nesten uansett. Jeg har mange ganger brukt lenger tid før tilslag enn på den i går, allikevel har de sittet i leppa. Jeg ser at jeg burde gitt et raskere tilslag, men jeg pleier å vente til jeg har litt bøy på stanga. Den bøyen kom ikke på den brasma. Den var ikke blant de største, den ble veiet til 2260 gram.

Etter dette ble det vel 6 brasmer og 3 vederbuk. Dagens brasmer var små, den minste var ca 1800 gram, de to største var 2500 og 2520 gram. Vederbukene var jeg mer fornøyd med, de to jeg veide var 2020 og 1995 gram.

Abborene, 2-3 av brasmene og all horken ble tatt på mark, mens de øvrige fiskene ble tatt på mais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31.juli:

Jeg merket plutselig at jeg fremdeles følte at jeg hadde mer å bevise på karussfronten. Jeg bestemte meg derfor for å teste et nytt vann.

At jeg hadde glemt igjen kameraet mitt på hytta på gårsdagens ørrettur gjorde ikke akkurat trua noe dårligere :rolleyes2::thumbsup:'

Brillene mine var også gjenglemt, det problemet ble løst av at jeg stakk innom bensinstasjonen og kjøpte et par polariserte rosa barnebriller til 98 kroner. Jeg la merke til at alle jeg møtte i løpet av turen så litt rart på meg, kan det tenkes at det hadde noe med brillene å gjøre?

Det ble endel leting etter plass før jeg til slutt fant en plass jeg kunne like. Første kast ga en mort på 530 gram, det ble noen kast til før jeg fikk en til av samme art, mindre denne gang (330 gram). Etter dette merket jeg at naturen kalte. Jeg måtte finne nærmeste bensinstasjon litt brennkvikt! Etter det besøket tok jeg avgjørelsen om å skifte vann. Jeg dro dit hvor karusspersen min er tatt. Nesten med en gang jeg kom fikk jeg se en fisk! Størrelse og utseende liknet fisken på 1520 som jeg fikk sist. Den var innom på mange besøk denne kvelden. Det ble noen små mort, noen linere og et par flotte løftenapp som ikke satt. Kort sagt; det luktet fisk! Da det mørknet bestemte jeg meg for å bli litt til, så jeg satt et crackliht på duppen. Plutselig ser jeg lyset stiger til værs og jeg gjør tilslag. Jeg kjenner at det er rette arten. Fisken går seg fast i siv og blekker, men denne gangen klarer jeg å ta det med ro og la fisken gå seg løs selv. I det jeg får den mot hoven ser jeg at denne er større enn den jeg hadde sett flere ganger.

Karussen veies til 1690 gram og jeg smiler fra øre til øre :) Det ble litt fisking til før jeg bestemte meg for å si meg fornøyd med dagen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hold kjeft a.

Takk :)

sa mannen med kveite over 50 og en drømmekaruss i manges øyne..

Mangler litt på dine da...

Lurer på som er skikkelig stor fisk for deg Håvard. Nå har du jo fått to karuss over 1500gram da. Skal ikke klage på det!

Denne var skikkelig stor for meg :)

Sorry folkens... måtte bare...

Syntes det var kjipt med null svar på rapporten om min hittil beste fisk :D:)

Jeg er grisefornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er fornøyd med dem, det hadde ihvertfall jeg vært :) hehe. men du får satse på videre da, en eller annen dag får du en over 2kg vettu;)

Tja... kan hende jeg kan klare det hvis jeg satser hardt nok :)

Jeg har forresten en mistanke om at flaksekvoten min på vannet er oppbrukt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å forsøke å ro dette i land som et forsøk på å provosere frem svar, nana! Vi vet nå alle at om du hadde fått en abbor på 2000 gr. blank, så hadde du kun vært fornøyd i et kvarter - til du hadde begynt å irritere deg over vissheten om at noen andre har fått abbor på 2130 gr. eller rundt der osv osv. :)

Vær nå fornøyd med kjempeflott karuss, snædderkveite og snart ny thermos (hvis du ikke har handlet ny allerede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å forsøke å ro dette i land som et forsøk på å provosere frem svar, nana! Vi vet nå alle at om du hadde fått en abbor på 2000 gr. blank, så hadde du kun vært fornøyd i et kvarter - til du hadde begynt å irritere deg over vissheten om at noen andre har fått abbor på 2130 gr. eller rundt der osv osv. :)

Vær nå fornøyd med kjempeflott karuss, snædderkveite og snart ny thermos (hvis du ikke har handlet ny allerede).

Hadde jeg fått abbor på 2 kg hadde jeg sluttet å fiske, lent meg tilbake og snakket til meg selv om fisken mens jeg nøt min sigarett og nippet til en kopp ganske god kaffe. Dette ville jeg gjort et par års tid, uten unødvendige pauser som jobb og liknende. Jeg ville vært i himmelen. Faktisk ser jeg på abbor på 1kg som rimelig uoppnåelig for meg.

1.august:

Vannet jeg testet i går, måtte prøves på nytt. Jeg klart virkelig ikke å holde dagen meitefri. Siden jeg var blitt plaget av mort på den første plassen jeg hadde prøvd, måtte en ny plass prøves. Der klarte jeg å totalblanke. Godt å unngå morten ihvertfall :P

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått abbor på 2 kg hadde jeg sluttet å fiske, lent meg tilbake og snakket til meg selv om fisken mens jeg nøt min sigarett og nippet til en kopp ganske god kaffe.

Tror jeg nettopp fikk svar på hvilken anledning som kommer til å gjøre at du kjøper ny thermos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.august:

Etter søndagens tur må det jo kompenseres litt. Jeg prøvde enda et nytt vann. Lur som jeg var ga jeg meg selv dårlige forutsetninger for å lykkes, det gjorde jeg heller ikke. Totalblanking for andre dag på rad. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med, men gidder ikke svare når du sutrer over 50+ kveite og 1500+ karuss :)

Haha.. sendte deg MMS med fisken fordi den var grisestor for meg.. hvis det er sutring så lurer jeg på hva som ikke er det..

Jeg også følger med, men gidder ikke svare da det er altfor lite fettfinner involvert.

Harr i førsteposten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit jo at du er oppriktig glad for fiskene, men det er det motsatte du ytrer i denne tråden ;)

Gjør ikke det. Da leser du det annerledes enn hva jeg har ment når jeg har skrevet det. Rapporten inneholder i grunn veldig klare beskrivelser av min glede over fangsten.

Dog er ikke ønsket om å få min første specimen oppfylt enda. Føler egentlig at det ikke ville vært ufortjent. De mest aktuelle artene i så måte er nok mort og brasme.

At man ønsker seg større og bedre fisk er ikke en motsetning til det å være fornøyd med det man har fått.

Jeg henviser her til livsmålet i signaturen min :D

Forøvrig vil jeg si til at det ikke er tilfeldig at det ble et vendepunkt for meg på karussfronten den dagen vi fisket sammen.

Alle karussene (bare 4) jeg har fått siden jeg møtte deg der nede har vært pers :)

Takk for det rådet jeg fikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.