Gå til innhold
Fiskersiden

Billig Jensensild?


missinglink
 Share

Recommended Posts

Jeg sliter med studentøkonomi og synes at det er for dyrt å slite av 50 kr hver gang jeg setter meg fast i botn...

Jeg fisker utelukkende med Jensen sild og trenger hjelp til å finne noen nettbutikker som ikke tar blodpris for disse slukene. Avansen må jo være helt hinsides! 100 kr for to små fargelagte blypinner med krok.

http://solvkroken.no/produkter/jensen_sild_twin_11852

http://solvkroken.no/produkter/jensen_sild_twin_11853

Jeg fant en svensk nettbutikk som selger jensen sild til en fornuftig pris, men de leverer selvfølgelig ikke til norge...

http://www.kungalvssportfiske.se/sku/beten/drag/solvkroken/jensen-sild-twin/jensen-sild-twin-oring-blred.html

Noen som er bedre enn meg å google og som klarer å finne en pris som får meg også til å bite på kroken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg å spørre om hvorfor du absolutt må ha Jensensild?

Den vil jeg og høre svaret på.

Er ikke noe galt i billigslukene man finner på mekk, eller i restekurver i sportsbutikkene , så hvorfor akkurat jensen?

Endret av stranger79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kirka betaler du kollekt.. Til Sølvkroken en stiv pris for sluken..

Jeg kan komme på mange andre sluker jeg heller ville hatt.. og med den kastevekta regner jeg med at ikke det er brunørret vi snakker om.

Bruk litt penger og kjøp deg noen wobblere så har du noe som er blandt det beste etter ørret og som du sjeldent mister.

Du trenger 4-5 wobblere a ca 120 kroner.. Jeg mister kun wobblere hvis jeg på død og liv utfordrer skjebnen.

Savagear Prey : Dirty Silver

Prey Target : Pure Herring, og Common Whitefish

Rapala X-rap: Rainbowtrout

Møt dine nye guder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg fisker brunørret med 18 og 25 grams Jensensild. Jeg fisker en god del med wobbler også, men også kastewobblere som x-rap har elendig rekkevidde sammenlignet med ei tung Jensensild. Jeg pælmer jensensilda laaaaaangt uti fjellvatna. Lag kastelengde viser seg å være veldig viktig da fisken ofte står langt ute.

Jeg bruker aldri sluker under 18 gram etter fjellørret. Utstursprodusentenes veiledning av hvilke sluker som passer til hvilket fiske er ikke noe annet enn en vits! De små "ferskvannsslukene" de lager er helt overflødige. De små saltvannsslukene mellog 18 og 25 gram egner seg i ferskvann.

Men dette skulle ikke koke ned til en utstyrsdiskusjon!

ER DET NOEN SOM VET OM DET ER MULIG Å FÅ TAK I BILLIG JENSENSILD.

Endret av missinglink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med kapsen for TS som har 1 slik forhold til denne sluken .Ja, den er god ! men den får du neppe billigere en nå, da blyprisen har steget til værs ( det er ikke Sølvkroken som setter prisen ut til dere, det er butikkene) Det går sikker an å forhandle seg til bedre priser om du handler mange av gangen, eller ... :

  • Lær deg å lage former , samt støpe selv. Det er faktisk lov til egen bruk :)
  • Om vannet du fisker i er grunt : På med dykkemaska og få tak i de du mister , når temperaturen i vannet tillater det :)

Med tanke på at du er så glad i Jensensild , anbefaler jeg deg også Jensen Coast på det sterkeste (fisker bedre også) Nevnes bla. i denne tråden

111600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for forhøyet frustrasjon hos trådstarter, så nei har ikke sett billige jensen i norge. De koster det de koster. Vil tro de sender til norge på den svenske siden du fant vis du tar en tlf til dem. Evt får du hamstre inn neste gang du er over grensen på harrytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dykkermaska skal faktisk vurderes brukt til å hente opp mange av de slukene jeg har mistet i fjor.

Jensen coast er dyr den også. Og den finnes bare i 15 gram.

http://grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=92&l1=34&l2=92&l3=&v_id=10211&pg=1

Kunne vurdert å teste den dersom den hadde kommet i 18 eller 25 gram og med den gule/oransje fargen.

Brukte å kjøpe billig jensen på xxl før, men nå har de tydeligvis sluttet å ta den inn til fordel for sildekongen - til min store frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Det er ikke ofte jeg røper hemmeligheter, men her er én eksklusiv for Fiskersiden.

Her er det mulig å fiske Jensensilda: http://hvor.no/l/nuvavuxence

Er litt usikker på hvor ofte den er på hugget, tror ikke værendringer spiller no særlig inn, beste tipset er å slepe agn med gjerne treblekrok langs bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.