Gå til innhold
Fiskersiden

Lysing 11.85


carpis
 Share

Recommended Posts

Hei. Er nettopp fanget lysing i rekordformat. Er ikke sikker hvor mye veier er Norgesrekord og hva er proseduren å registrere. Kanskje noen kan forklare meg. 40544958 setter pris om noen kan ringe meg og forklare siden jeg står ved kaien på Askøy og bare venter. Helst snarest

Mvh Arthur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ein Reinhard har lagt ut et innlegg på ein tråd som hette "hvordan finne og fiske lysing". Han skriv at han har fått 1 lysing på 1.26 cm og 13.2kg. Det skriv han er norsk rekord. Innlegget er skreve i 2010.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/54976-hvordan-finne-og-fiske-lysing/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, mine Lawson vekt viste 11,85 kg, men siden jeg leste Odd sin innlegg, og trodde at Norgesrekord er 13,2 kg (som er langt i fra min) so aldri kørte til butikken og aldri fikk veie på ordentlig butikkvekt. Kjipt...........

Forresten, bilder og liten rapport kommer senere. Er netopp komt hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et par bilder her

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=695300490515655&set=a.695296600516044.1073741826.100001071323066&type=1&theater

Siden de er første rapporten min Klarte jeg ikke å legge bilder direkte. Om noen kan hjelpe-hjertelig velkommen. Rapport selv kommer, sikkert, i morgen siden det er sent og jeg har mye å gjøre i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, mine Lawson vekt viste 11,85 kg, men siden jeg leste Odd sin innlegg, og trodde at Norgesrekord er 13,2 kg (som er langt i fra min) so aldri kørte til butikken og aldri fikk veie på ordentlig butikkvekt. Kjipt...........

Forresten, bilder og liten rapport kommer senere. Er netopp komt hjem

Alt begynnte i fjor, rett før sommerferie. Var en tur ute og testet en ny sted. På begynnelse Alt virket ganske kjedelig, bunnforhold, bere at par forsiktige napp og det var alt. Etter en stund oppdaget jeg en kant og fikk der 2 langer(rund 4 kg) og 2 lysinger (3 kg og 8 kg). Jeg følte at den størte lysing var diger(og den var det, faktisk). Egentlig trodde jeg at jeg hadde flaks med lysinger og at jeg fikk dem tilfeldigvis. Så var det sommerferie med karpefiske i utlandet, mye jobb etter sommerferie både for meg og kona mi, så skadet jeg ankelen min og endelig var det havålsesongen,Og så vinter. Hadde ikke testet dette stede før 2 uker siden.

1465334_695296610516043_4768309088666133 Var ute på foremiddagen med kona og guttungen min i det samme sted og pang en diger lysing. Siden jeg har en liten båt med lite plass, gutten syntes at det var ganske skummelt med en so stor fisk i båten, men han var modig. Vi fisket en liten stund til og jeg kjørte min frue og barn til lands. Jeg ville teste mer denne kanten og sammen med kompisen mi1465334_695297630515941_4812017536691969n som allerede ventet på kaien dro vi tilbake. På tredje driftet fikk jeg en lange i underkant av 15 kg, etter hvert 2 brosmer og 1 mindre lange. Etter kl 5 var det stille...............men turen var mer ann vellykket.

11.04. fruen min hadde tidligvakt derfor jeg gjorte alt klar og kjørte ut av gårde rund kl 15, var til stedet kl 16. Ingen av mine bekjente kunne eller ville være med på turen so jeg fikk mulighet å fiske med 2 stenger.I første drift fikk jeg absolutt godkjent brosme rund 5 kg og rett etter jeg dro brosme opp, nappet det på andre stang som var rigger omtr. 10 over bunnen med selvlysendede blekksprut, blinkelys og hel makrell

923248_695299903849047_85877584516875883

Fighten var brutal og fisk hadde flere utras, jeg hadde følelse at det må være lysing, men kunne ikke forestille at den blir soooooo diger. Jeg kunne ikke tro mine egne øyner, han var diger. Jeg var overlykkelig og nesten skrek av jubel.

Hadde følelse at den må være veldig nær norgesrekord men hadde ikke vekt med meg(glemt i kystmeiteryggsekk). Tok en telefon til kona mi om kunne hun ta vekt med på kaien. Mens jeg ventet på kona og gutten min tok jeg den siste driften og gjett-en lange rund 5 kg.

En fantastisk fiskedag på Vestlandet.

Min lawson vekt viste 11.85 kg So nær norgesrekorden hadde jeg aldri kommt. Jeg var ikke klar over at jeg skulle få en so stor fisk derfor visste ikke rutinen og regler for o registrere fisk i fiskekonkurrasne. Tok flere tabber f.eks at tok ikke bilde med målebond og veiet ikke med godkjennte vekt i butikken f.eks, som er ganske vanskelig å utføre i en søndags ettermiddag.

Men det blir en lekse til framtiden, det må jo være enda større lysinger i havet...........

Siden det er min første fiskerapport må jeg beklage om noe er feil. Dere må ikke dømme meg hart. Man lærer etter hvert.

Mvh Artur og skitt fiske.

et par bilder her

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=695300490515655&set=a.695296600516044.1073741826.100001071323066&type=1&theater

Siden de er første rapporten min Klarte jeg ikke å legge bilder direkte. Om noen kan hjelpe-hjertelig velkommen. Rapport selv kommer, sikkert, i morgen siden det er sent og jeg har mye å gjøre i kveld.

Takker BAN

Endret av carpis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kongefisk og fangst:-) her er rekordlisten til en annen gang:-)

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/villmarksliv/article291108.ece

Takk, Karmøyfisk. Nå er det bare å fange rekordfisk, som er, mild sagt, ganske vanskelig oppgave. Men, kanskje, finnes det folk som vinner 1 million flere ganger i fiskelotto :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.