Eirik Flaa Posted September 23, 2016 Report Share Posted September 23, 2016 http://www.aftenposten.no/osloby/Fikk-rekordstor-Formel-1-fisk-i-Oslofjorden-605164b.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted September 23, 2016 Report Share Posted September 23, 2016 Jeg har hatt to bommturer. En i Bunnefjorden og en ved Blakstad. Bare mengder med feit høstmakrell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarepta Posted September 23, 2016 Report Share Posted September 23, 2016 En fantastisk flott fisk og sikkert en like flott og spennende opplevelse før den kom på land. Friluftsfjorden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krohris Posted September 25, 2016 Report Share Posted September 25, 2016 Har fått 3 stk i år. Uten å prøve spesifikt, faktisk. Var ute etter makrell til hummerfiske. 2 stk lørdag for en uke siden. En på 2,2 og en på 2,5 på min vekt.På godkjent vekt var den siste 2472g. Før jeg fikk innrapportert den (linken til skjemaet på siden til Villmarksliv funker ikke, så det har vært litt kefaffel der) fikk jeg en til, på onsdag. 2810g.på godkjent vekt. VELDIG moro å få på Skeletor`en! De to første på dorget Bomber ved Langøyene, den siste på 18 g Sølvsilda da jeg lå stille ved en sildestim og sveivet inn makrell til jeg fikk brokk og hengeballer. Nesoddsiden av Bunnefjorden. Fikk forresten min første Havabbor også. Det var jo den jeg dro innover for å prøve å få på lista mi ifjor da jeg dumpet over de første Bonitoene 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel5 Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 hvor tung var havabboren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krohris Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 4 timer siden, staalel5 skrev: hvor tung var havabboren? 600g. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Hook Posted September 26, 2016 Author Report Share Posted September 26, 2016 DET er det ein kan kalle god kondisjon.... Grattis med n.rek! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krohris Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 2 timer siden, Dr. Hook skrev: DET er det ein kan kalle god kondisjon.... Grattis med n.rek! Den var overraskende god til å svømme til å væra så feit.. Takker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel5 Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 det var litt av en fisk ja. havabboren er helt borte fra bygdøy. innntil for syv år siden fikk jeg flere store havabbor på rundt 2 kilo der-med en på 67 cm og 2.6kg på topp. nå er det helt tomt. ikke sett en eneste en og har tatt en på 7år. men de med båt får halvkilos havabborer 30-40 meter fra land. så da burde de være innved land og. men etter fem turer iår er det ingen fisk..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 59 minutter siden, staalel5 skrev: det var litt av en fisk ja. havabboren er helt borte fra bygdøy. innntil for syv år siden fikk jeg flere store havabbor på rundt 2 kilo der-med en på 67 cm og 2.6kg på topp. nå er det helt tomt. ikke sett en eneste en og har tatt en på 7år. men de med båt får halvkilos havabborer 30-40 meter fra land. så da burde de være innved land og. men etter fem turer iår er det ingen fisk..... Jeg har hatt 1 tur fra land etter den i år. Fikk 1, og så 7 stykker. Så helt krise er det ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel5 Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 var det bygdøy da? i sandvika tas det mer sier de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel5 Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 var det bygdøy da? i sandvika tas det mer sier de. det var vel ikke bygdøy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Flaa Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 Prøvde etter bonito, men fikk tre fine abbor ved askerlandet lørdag. Minste var 350 g- største 640g, Ser ut til at det yngler bra i fjorden om dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted September 27, 2016 Report Share Posted September 27, 2016 Er det noe mat på de små abborene der? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted September 27, 2016 Report Share Posted September 27, 2016 Holder vel ikke helt minstmålet den Ørreten heller. Men moro med små Abbor i fjorden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted September 30, 2016 Report Share Posted September 30, 2016 Noen som har noen hotspots for Pelamide i oslofjorden om dagen ? tenkte å prøve å få en på flue i helga. Vi skal fiske fra båt Kjører C&R både på Pelamide og Abbor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krohris Posted October 1, 2016 Report Share Posted October 1, 2016 20 timer siden, lars p skrev: Noen som har noen hotspots for Pelamide i oslofjorden om dagen ? tenkte å prøve å få en på flue i helga. Vi skal fiske fra båt Kjører C&R både på Pelamide og Abbor Følg Makrellen. Det gjør Bonitoen. Her har jeg merket av stedene jeg har fått Pelamide og et par-tre steder til med mye Makrell. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted October 3, 2016 Report Share Posted October 3, 2016 Den 1.10.2016 at 14.12, Krohris skrev: Følg Makrellen. Det gjør Bonitoen. Her har jeg merket av stedene jeg har fått Pelamide og et par-tre steder til med mye Makrell. Takk for kart ! Var borti arten sannsynligvis , men blei med ett heftig hugg og ett kjapt utras for den slapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krohris Posted October 3, 2016 Report Share Posted October 3, 2016 7 minutter siden, lars p skrev: Takk for kart ! Var borti arten sannsynligvis , men blei med ett heftig hugg og ett kjapt utras for den slapp. Det var synd. Du tar den neste gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenkg Posted October 7, 2016 Report Share Posted October 7, 2016 Hei, dette var en spennende tråd! Kul fisk! Jeg har vært med på fiske etter tunfisk på Gran Canaria, men å få noe slikt i hjemtraktene virker for godt til å være sant Er sesongen over for disse og makrellen i Oslofjorden? Eller går det an å få lurt en på kroken fremdeles? For meg kan det gjerne være makrell, men en Bonito ser jo ut som en kjempebonus. Blir forresten fiske fra land i nærheten av Oslo siden jeg ikke har båt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 De er her fortsatt. Best odds fra land har du muligens ved Blakstad eller Nesodden på bunnefjordsiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenkg Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 5 timer siden, erik skrev: De er her fortsatt. Best odds fra land har du muligens ved Blakstad eller Nesodden på bunnefjordsiden. Det er kjekt å vite. Takker. Når du sier Blakstad, mener du da Konglungen, eller prater vi sørover mot Arnestadbukta, Sjøstrand osv? Jeg er ikke direkte kjent i det området Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony barene Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 30 minutter siden, espenkg skrev: Det er kjekt å vite. Takker. Når du sier Blakstad, mener du da Konglungen, eller prater vi sørover mot Arnestadbukta, Sjøstrand osv? Jeg er ikke direkte kjent i det området https://www.google.no/maps/place/59°49'10.7"N+10°28'38.2"E/@59.8195936,10.4782928,17z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.819627!4d10.477293 det pleier å være mest fisk der når det er høyvann eller rett før det blir mørkt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenkg Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 11 minutter siden, tony barene skrev: det pleier å være mest fisk der når det er høyvann eller rett før det blir mørkt Flott! Takk for informasjon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 Så TB kom meg i forkjøpet her, men sikter du deg inn på Børsholmen (bro over fra fastlandet) er du på riktig spor. Som du ser på kartet til Krohris så er dette også en kjent plass for makrell. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts