FS Admin Posted May 27, 2016 Report Share Posted May 27, 2016 Hei godtfolk! Da har jeg endelig funnet tid i kalenderen til å få oppgradert forumplattformen. Vi fortsetter med Invision Board (IPB) som nå går fra 3. til 4. familien. Det er en meget stor oppgradering på mange måter. Opplevelsesmessig, sikkerhet, grensesnitt, responsivt design, enklere filbehandling (YAY) osv. Endelig også enklere og bedre passordresetting! Jeg har selv ikke testet alt og det er sikkert bugs og innstillinger vi må tweake. Følg de opp i denne tråden og prøv å samle opp tilbakemeldingene. PÅLOGGING / NYTT PASSORD Ditt brukernavn er ditt Display/Visningsnavn. Eksempelvis "Bernt N" hos meg. Husker du ikke det? Be om nytt passord, så kommer også brukernavnet i den mailen, sammen med lenke for å lage nytt passord. https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/lostpassword/ Har du ikke tilgang til gammel epostadresse? Send en mail til post@hooked.no og fortell om gammel epost / visningsnavn og ny epostadresse du ønsker å bruke så oppdaterer vi. SPRÅK Siten blir på engelsk en stund fremover, til det kommer en god norsk språkpakke. Jeg har ikke tid til å gjøre denne jobben, det får dessverre noen andre i IPB communitiet gjøre God kveld! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 27, 2016 Report Share Posted May 27, 2016 (edited) Artig! Men savner tittelen min. Edited May 27, 2016 by erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted May 27, 2016 Report Share Posted May 27, 2016 Phju, etter litt nerver og kjapp hjelp via facebook (takk!) for å endre epost er nå alt i orden og jeg er logget inn igjen. Dette blir nok bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Potemkin Posted May 28, 2016 Report Share Posted May 28, 2016 Layouten tar det litt tid å venne seg til. Akkurat nå ser den litt enkel ut. Mulig popupblockeren fjerner alt fjas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrekkjager Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 Dette er jo bare et jævla rot! Håper det kommer på plass etterhvert. Er lite lysten på å bruke tid på å sette meg inn i et nytt oppsett. Foreløbig ser det ut som om dere har fjerna/gjemt de funksjonene jeg vanligvis bruker og lagt til en haug med nytt dill for å gjøre siden mer lik på facebook.. Til Bernt og alle andre: If it aint broken dont fix it! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 Forresten, hvor finner jeg "nytt innhold" enten siden siste besøk / 24 timer/ sist uke / osv. Brukte den funksjonen på hvert besøk, men finner den ikke nå. Tips? Hilsen Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrekkjager Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 5 minutes ago, Stian N E said: Forresten, hvor finner jeg "nytt innhold" enten siden siste besøk / 24 timer/ sist uke / osv. Brukte den funksjonen på hvert besøk, men finner den ikke nå. Tips? Hilsen Stian Den funksjonen har de begravet. Nå får du isteden muliheten til å få en irriterende pop-up hver gang det skjer noe.. Har valgt å skru av varsler for fs 2 ganger nå. Kanskje det hjelper.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 6 minutes ago, Stian N E said: Forresten, hvor finner jeg "nytt innhold" enten siden siste besøk / 24 timer/ sist uke / osv. Brukte den funksjonen på hvert besøk, men finner den ikke nå. Tips? Hilsen Stian Står en knapp med unread content både øverst og helt i bunn på siden . til høyre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aurejeger Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 2 hours ago, skrekkjager said: Den funksjonen har de begravet. Nå får du isteden muliheten til å få en irriterende pop-up hver gang det skjer noe.. Har valgt å skru av varsler for fs 2 ganger nå. Kanskje det hjelper.. 4 hours ago, skrekkjager said: Dette er jo bare et jævla rot! Håper det kommer på plass etterhvert. Er lite lysten på å bruke tid på å sette meg inn i et nytt oppsett. Foreløbig ser det ut som om dere har fjerna/gjemt de funksjonene jeg vanligvis bruker og lagt til en haug med nytt dill for å gjøre siden mer lik på facebook.. Til Bernt og alle andre: If it aint broken dont fix it! Nå er du sur skrekkjager...det er slik det begynner....før du vet ordet av det sitter du å deler laksespam i hytt og gevær og lar det regne eder og galle over alt som er galt med alle som ikke skjønner at Oslofjorden må vernes.... En blidfis derimot skrekkjager! Alle liker en blidfis FRILUFTSKOMMANDOEN !!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 2 hours ago, lars p said: Står en knapp med unread content både øverst og helt i bunn på siden . til høyre Takker for tips, men ønsker mer enn bare "ulest". Vil gjerne ha med "alle postet siste 24 t" feks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 1 hour ago, Stian N E said: Takker for tips, men ønsker mer enn bare "ulest". Vil gjerne ha med "alle postet siste 24 t" feks. Det ligger noe filtreringsvalg i Unread Contents. Under "Time Period" finner du bl.a. "Since my last visit" og "Since specified number of days". Antar at innstillinger blir lagret, men har ikke testet veldig... Med en såpass stor oppgradering er det ikke alle tidligere tilpassinger som tåler overgangen, så litt smårusk til å begynne med er noe man må regne med. Enig med Potemkin at utseendet ikke er så spennende dog... Edit: Innstillingene ser ikke ut til å bli lagret, her er kanskje noe standardinnstillinger Bernt kan skru på? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 30, 2016 Report Share Posted May 30, 2016 Synes dette ble veldig bra jeg. At det er litt småkrøll i starten er til å leve med. Har til og med fått tilbake tittelen min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tequila Posted May 30, 2016 Report Share Posted May 30, 2016 Ikke så mye bruker som tidligere, men håper jeg kan få igjen tittelen min som godeste Espen Ørud i sin tid satte på meg Super(u)bruke(lig)r 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FS Admin Posted May 30, 2016 Author Report Share Posted May 30, 2016 On 29.5.2016 at 6:33 PM, Martin S said: Det ligger noe filtreringsvalg i Unread Contents. Under "Time Period" finner du bl.a. "Since my last visit" og "Since specified number of days". Antar at innstillinger blir lagret, men har ikke testet veldig... Med en såpass stor oppgradering er det ikke alle tidligere tilpassinger som tåler overgangen, så litt smårusk til å begynne med er noe man må regne med. Enig med Potemkin at utseendet ikke er så spennende dog... Edit: Innstillingene ser ikke ut til å bli lagret, her er kanskje noe standardinnstillinger Bernt kan skru på? I Chrome så får jeg et valg om å lagre innstillingene - jeg kan også lagre egne streams for å veksle imellom. Får du de også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FS Admin Posted May 30, 2016 Author Report Share Posted May 30, 2016 On 29.5.2016 at 11:54 AM, skrekkjager said: Dette er jo bare et jævla rot! Håper det kommer på plass etterhvert. Er lite lysten på å bruke tid på å sette meg inn i et nytt oppsett. Foreløbig ser det ut som om dere har fjerna/gjemt de funksjonene jeg vanligvis bruker og lagt til en haug med nytt dill for å gjøre siden mer lik på facebook.. Til Bernt og alle andre: If it aint broken dont fix it! Det er faktisk slik at det avsluttes vedlikehold og support på plattformen IPB 3. og vi måtte over. Vi har ikke satt oss ned for å lage en side som ligner på verken Facebook eller noe annet. Utseende du nå ser er standard IPB 4 - rett ut av boksen. Så tilpasser vi det etterhvert, basert på konstruktive tilbakemeldinger (hint hint). Setter pris på ditt engasjement Øyvind! Bernt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted May 30, 2016 Report Share Posted May 30, 2016 24 minutes ago, Bernt N said: I Chrome så får jeg et valg om å lagre innstillingene - jeg kan også lagre egne streams for å veksle imellom. Får du de også? Jeg og fikk lagret i MS Edge leseren. Da funker settingen min også i Safari. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted May 30, 2016 Report Share Posted May 30, 2016 Jeg likte veldig godt den gamle layouten, og det er litt rart å bruke dette nå i starten - Helt til vi venner oss til det. En ting jeg savner er den gamle "5 siste poster" oppe til høyre hvor man kunne se hvem som hadde postet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Ørud Posted May 30, 2016 Report Share Posted May 30, 2016 8 hours ago, Tequila said: Ikke så mye bruker som tidligere, men håper jeg kan få igjen tittelen min som godeste Espen Ørud i sin tid satte på meg Super(u)bruke(lig)r Og så kan dere stryke LFC fra interessene hans. Det er ikke en interesse, men en sinnsykdom... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aurejeger Posted May 31, 2016 Report Share Posted May 31, 2016 Uansett hva folk måtte mene, ris eller ros, skal dere som sitter og knoter med dette ha en stor takk AUREJEGER KOMMANDOEN HYLLER EDER !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FS Admin Posted May 31, 2016 Author Report Share Posted May 31, 2016 On 29.5.2016 at 1:55 PM, skrekkjager said: Den funksjonen har de begravet. Nå får du isteden muliheten til å få en irriterende pop-up hver gang det skjer noe.. Har valgt å skru av varsler for fs 2 ganger nå. Kanskje det hjelper.. Hei sørlandets gull! Her fant jeg en haug med innstillinger for varsling. Tror du finner det meste her Bernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 31, 2016 Report Share Posted May 31, 2016 Men gi oss mulighet til å fjerne alt av mailvarsler er du snill, jeg får nok spam i innboksen som det er men denne får jeg ikke fjernet for den er låst: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted May 31, 2016 Report Share Posted May 31, 2016 Jeg savner en knapp for "gå til siste uleste post i tråden" funksjonen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FS Admin Posted May 31, 2016 Author Report Share Posted May 31, 2016 3 hours ago, erik said: Men gi oss mulighet til å fjerne alt av mailvarsler er du snill, jeg får nok spam i innboksen som det er men denne får jeg ikke fjernet for den er låst: Fikset! Gi beskjed om det ikke er tilfellet 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Ørud Posted May 31, 2016 Report Share Posted May 31, 2016 (edited) 8 hours ago, Rage said: Jeg savner en knapp for "gå til siste uleste post i tråden" funksjonen Stjerna foran trådnavnet i oversikten. Forsøk den........ Edited May 31, 2016 by Espen Ørud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted June 1, 2016 Report Share Posted June 1, 2016 Så trangt i øya av all pollenskjitet om dagen. Takk Espen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts