Jump to content
Fiskersiden

På jakt etter Sjøørret i Oslofjorden !!

Recommended Posts

Etter å ha isolert meg på hytta er jeg tilbake i WIFI-land nå, så da er alle innmeldinger til CPC gått gjennom. De i denne tråden ble godkjent. :) Trekning av ABU-baggen er gjort, så fort vår sjefs-redigerer Dag er ferdig med å fikse vindstøy fra hel... kommer resultatet.

• Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er sesongen offisielt i gang, og årets første kast sikret en suveren ledelse i Colibri-cup . I stedet for bilde av fisk på plastpose, får bilde av en av medfiskeren duge.    Ganske typi

Måtte ut med «laget» en tur i dag også.    Men i dag fikk vi bare slike.  Selv om jeg plukka fram den sjukeste stanga mi

Hei Det er ikke alltid ørrtetn tar sluk når den er inne på grunna på denne måten. Den er der på jakt etter sandreker og marflo, og er ikke alltid interessert i småfisk. Jeg har flere enn en gang

Posted Images

30 minutter siden, erik skrev:

Etter å ha isolert meg på hytta er jeg tilbake i WIFI-land nå, så da er alle innmeldinger til CPC gått gjennom. De i denne tråden ble godkjent. :) Trekning av ABU-baggen er gjort, så fort vår sjefs-redigerer Dag er ferdig med å fikse vindstøy fra hel... kommer resultatet.

En rask titt på appen avslører at dere har bedrevet snipe-fiske i påsken :lol:

• Haha 1

Vera og jeg gutset HARDT i påsken. Begynte med Bunnefjorden og flyndre-meite, fulgte opp med to dager rundt Moss etter SØ og avsluttet med halvannen dag i Vansjø etter gjedde. Greie 50 liter bensin, 30 liter diesel og 6 liter toddy senere - en snipe i CPC....

• Haha 1
Den 5.4.2021 at 15.21, TT skrev:

Den sandålen er jo ganske rund, så den spinner ikke nevneverdig. Men jeg har noen andre jeg tror kan spinne mer, feks «Seeker» fra Savage gear. Jeg er imidlertid flinkere til å kjøpe nye agn, enn jeg er til å teste dem ... Den ålen var dog veldig leken og enkel å gi liv med stangtuppen. Den skal brukes mer! 

Favoritten til sjøørret, i alle fall på grunt vann, er Goby i 10 gram fra Westin. Den kan fiskes super-grunt og sakte. Den kan være vanskelig å få tak i. Sist gang jeg fant den var på Nordisk. 6AA6D148-8DF3-409E-9077-2E7EE1A48D1A.thumb.jpeg.4d1766a434fb9dfe4d6aa12b8fabbe63.jpeg

Takk som deler alltid gøy å prøve ut noe nytt. Skal kjøpe noen av dem og prøve. Mangler bare en fjær på kroken som du vet jeg liker ,)

8 timer siden, erik skrev:

Vera og jeg gutset HARDT i påsken. Begynte med Bunnefjorden og flyndre-meite, fulgte opp med to dager rundt Moss etter SØ og avsluttet med halvannen dag i Vansjø etter gjedde. Greie 50 liter bensin, 30 liter diesel og 6 liter toddy senere - en snipe i CPC....

Ble det noe flyndre på dere ? 

13 timer siden, Bonavar skrev:

Ble det noe flyndre på dere ? 

Plenty med både skrubbe og sandflyndre, men alt for små. Kommer rapport fra påskens fiske snart.

• Like 2

Rapporten fra påsken ligger under Eksterne artikler nå.

Frøkna og jeg tok en tur til Bygdø i går ettermiddag/ kveld. To slag på på sluken, og bøttevis med iskald vind.

Edited by erik
18 minutter siden, erik skrev:

Frøkna og jeg tok en tur til Bygdø i går ettermiddag/ kveld. To slag på på sluken, og bøttevis med iskald vind.

Jeg fikk sneket meg til noen kast i går jeg også. Jeg kjøpte noen sykkel-greier på FINN, og da jeg oppdaget at selgeren bodde på en øy, rasket jeg med meg ei stang. Fisket meg en drøy time gjennom Ormsund ved Ormøya, men kjente intet. Dog var jeg i le for den verste vinden. Hadde litt trua, faktisk, for stedet luktet (små-) ørret i vårstemning, men den gang ei. 

Den 8.4.2021 at 14.43, TT skrev:

Jeg fikk sneket meg til noen kast i går jeg også. Jeg kjøpte noen sykkel-greier på FINN, og da jeg oppdaget at selgeren bodde på en øy, rasket jeg med meg ei stang. Fisket meg en drøy time gjennom Ormsund ved Ormøya, men kjente intet. Dog var jeg i le for den verste vinden. Hadde litt trua, faktisk, for stedet luktet (små-) ørret i vårstemning, men den gang ei. 

Ikke noe gøy å fiske i for mye vind nei. Fisker som regel aldri om det blåser mer enn 8m/s 

• 2 weeks later...

Jeg var utpå noen morgentimer søndag. Blikk stille og blå himmel, men ikke et napp. Ganske lavt vann. Jeg har ikke sett det så lavt i båthavna på Snarøya før. Mulig det påvirket fisket. En fin fisk ( 1 kg pluss) fulgte sluken på avstand ved et tilfelle, og ga håp en liten stund, men det var det nærmeste jeg kom fisk. 4DC0F917-F7D7-417F-A7A1-D34A466A5C12.thumb.jpeg.acb9b2b56971c7f7dcc24b6c3cbca94a.jpeg

• Like 2
19 timer siden, TT skrev:

Jeg var utpå noen morgentimer søndag. Blikk stille og blå himmel, men ikke et napp. Ganske lavt vann. Jeg har ikke sett det så lavt i båthavna på Snarøya før. Mulig det påvirket fisket. En fin fisk ( 1 kg pluss) fulgte sluken på avstand ved et tilfelle, og ga håp en liten stund, men det var det nærmeste jeg kom fisk. 4DC0F917-F7D7-417F-A7A1-D34A466A5C12.thumb.jpeg.acb9b2b56971c7f7dcc24b6c3cbca94a.jpeg

Vi har starta med 100kr på vipps vi til han som ser den første fisken :D

Den 9.4.2021 at 17.15, Bonavar skrev:

Ikke noe gøy å fiske i for mye vind nei. Fisker som regel aldri om det blåser mer enn 8m/s 

Ikke gøy, men sjøørreten er ofte på hugget da! Har stått med fluestanga i 12m/s og fått de største eksemplarene under slike umulige forhold :D  

46 minutter siden, erik skrev:

Var i Asker igjen i går, kun undermåls flyndrer lot seg friste.

IMG_1898.thumb.JPG.c2ba9a4dfd6baae0696d7936f5eed7d6.JPG

Vurderer enda en tur i kveld, men da uten jolla.

Det så jo trivelig ut det der, men jeg vil mene at om man får flere undermåls flyndrer har man forlatt sjøørretfiske og er over på trøstefiske ....

• 2 weeks later...

En stund siden jeg har forsøkt meg, men i går kveld sneik jeg meg ut noen timer. Det var jo litt ruskevær i går, men ganske raskt etter at jeg kom til sjøen, sluttet regnet og det ble blikk stille. Det er neppe noen fordel for fisket. Hadde på en fisk nesten med en gang, og fikk trua, men det ble med det. 8C900F92-76DC-4941-A885-541D4D0C7717.thumb.jpeg.bb644fcf823d179c263c9f213be4a6ae.jpeg0D5BBA3C-5B30-4134-BE08-541EF2E90541.thumb.jpeg.078690a9d6a16a09916f493820331c8f.jpeg

• Like 2