Gå til innhold
Fiskersiden

Med ungdommen til Nedstrandsfjorden.


Davidsen
 Share

Recommended Posts

d6ld.jpgUploaded with ImageShack.com

Karl Inge, Hans David og Sigurd på vei mot bestemmelsesstedet - der venter fiske på 500 meter. Vil de ha gutsen som trengs, eller vil de sutre som bingokjerringer?

Fiske på dypt vann har, iallefall for Rein Egil og meg, vært noe man av åpenbare årsaker gjør uten unger. Men de vokser til - og siden de har ytret ønske om det og det synes å være en grei interesse - lot vi dem få sjansen. Vi tenkte 500 meter var en grei ilddåp - og lokket med muligheten for brosme, blålange og hvitskate..

Dreggingen i dype skrenter går greit. Sigurd får den første fisken - en 4 kilos brosme og må vel bare regnes som lett oppvarming.

k0pe.jpgUploaded with ImageShack.com

Litt senere er det min tur. En seeeeiiig fight senere viser antagelsene seg riktige. En hvitskate har latt seg lure - og når man først får arten er det greit at det er størrelse på den. 8,7 kg tøff fisk - og art nr. 85.

[img=https://imageshack.com/a/img526/6554/kw1e.jpgUploaded with ImageShack.com

Så slår Sigurd til - og innsatsen og utførelsen er det ingenting å si på.

5ktb.jpgUploaded with ImageShack.com

Brosme på 8,31 er ny pers - og et av målene er i boks.

rtub.jpgUploaded with ImageShack.com

Hans David følger opp på denne på 7,5. NICE!

7g0d.jpgUploaded with ImageShack.com

Så setter jeg punktum med denne på 9,7.

Tror bestemt turen gav mersmak for både gamle og unge...

Endret av Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du på død og liv spise hvitskate er jo det greit, men de fleste fisker tåler da å blø litt Davidsen :fish:

Når blodet fosser ut av gjellene så sier det meg at noe viktig er skadet - å slippe ut en døende fisk virker noe meningsløst - bortsett fra for rekene, kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsom adjektivbruk, har da aldri sett en fisk med fossende blod før. Poenget er, selvom den blør fra gjellene kan det hende den klarer seg. Du vet ikke om den er døende. Som sagt, at man vil spise den fisken man får er greit nok, men da bør det i seg selv være argumentet. Piz out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.