Gå til innhold
Fiskersiden

Måltidserstattere


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Vel smaker maten best på tur, men det er allikavel mange ganger man ikke har tid til å spise, og blir så sulten.

Og man rekker/gidder ikke alltid ha klart egnede matpakker.

Så da er måltidserstattere en grei ting.

Bortsett fra den ene tingen at mange av dem bruker nøtter for å få nok proteiner i, og da er nøtteallergikere som meg like langt.

Er det noen som har erfaring og er villig til å dele, send det gjerne på pm, da det fort kan bli snikreklame av omtaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabrielsen hadde en tråd på dette. Han lagde burgere "all inclusive" etter det jeg minnes. Litt lunchkake aktig, med linser og ting... Sjøl foretrekker jeg å sette meg å nyte maten, Åpne-spis er smakelige selvvarmende retter som er fine på fisketur. Ellers hadde jeg en idiotisk ide' på jakt for mange år siden. Jeg levde kun på "new energy"- sjokolade og solbærsaft 4 dager i strekk. Kan på ingen måte anbefales....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabrielsens håndburger er glimrende, og sikkert også polkjeks (Hvor mye varer fra polet er det i dem?), men nå tenkte jeg mer i retning av når man da ikke har vært forutseende og lagd alt på forhånd.

Med begrenset tid til rådighet foretrekker jeg å bruke tiden på tur, og ikke på forberedelsene til den.

Bananer og babymat er forsåvidt glimrende ideer. Jeg spiste mye babymat før men så gikk det i glemmeboken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre det skikkelig enkelt har du med deg en knekkebrødpakke og en boks makrell i olje (evt tomat) og en gaffel . Men i stedet for å ha makrellen som pålegg - noe som er litt styr - åpner du bare boksen og hiver i deg makrellen på 10 sekunder - glefs den i deg som om du er en gjedde som spiser småmort! Eller en torsk som spiser krabber for å si det på saltvanns-språk. Og så kan du knaske tørre knekkebrød mens du fisker videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musli og tørrmelk i ziplockposer som BAN nevnte. Å blande inn ekstra rosiner, tørket frukt etc gir høyere energiinnhold. Ellers selger butikkene også poser med havregrøt i porsjonspakninger. Smaker haug og hammer, men gir energi. Sjøl plukker jeg alltid med meg en jumbopose med Snickers samt Anton Berg marsipanbrød fra taxfree-sjappa hver gang jeg lander etter utenlandstur. Neppe å anbefale for folk med nøtteallergi, men gir en energiboost på kort sikt når det begynner å butte imot. Når det gjelder drikke får man kjøpt Lipton iste i pulverform. Koster ikke allverden, lett å dra med seg, og funker helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.