Gå til innhold
Fiskersiden

På nye jaktmarker med en artig bonus


veg
 Share

Recommended Posts

I de tidlige morgentimer idag cruiset tre glade karer i retning Nord-Trøndelag. Det var altså meg, Sigve og partysvensken Adam som skulle ut på jakt. Adam hadde, som han vanligvis har, sett seg ut en plass med spennende bunnforhold langt unna Trondheim som teoretisk sett skulle være bankers på kveite. Når vi kom frem til plassen rigget alle opp store agn i form av makrell og sild, men det var lite liv. Jeg rigget opp en ekstra stang med et flatfisktackle og makrell/albuskjell-kombo som leverte ettpar sandflyndrer, sigve fikk også ei sandflyndre før det døde litt ut. Så kom dagens første overraskelse: Jeg så ettpar smånapp på flyndrestanga og strammet opp, kjente gynging som indikerte at fisken hadde agnet i kjeften og gjorde ett tilslag som resulterte i fast fisk, dog kjentes den ganske liten ut. Når fisken nærmet seg land så jeg en brun klump og skjønte ingenting, hadde en tangklase lurt meg? Neida, vel oppe på land kunne jeg slippe jubelen løs, det var nemlig en kloskate som hadde tatt sildestrimmelen min! Dette er en art jeg har satset mye etter, så det var gøy at den bare dukket opp på random.

8194393510_3e8e7efca9_z.jpg

IMGP2558 by Vegar Seljestokken, on Flickr

Endelig kloskate! Perfekt "ny art" størrelse, ble veid til 180g. Art nr. 50 kiz!

Neste med bøy i staget ble Adam, han hadde troa på noe bra, men det viste seg at det var en torsk som tullet med han.

8194404558_45d75f8b12_z.jpg

IMGP2570 by Vegar Seljestokken, on Flickr

8194403212_acb1130564_z.jpg

IMGP2575 by Vegar Seljestokken, on Flickr

Tullebildet med strake armer ble faktisk det beste, velvel. (Adam fikk forøvrig en til støpt i samme form senere på dagen)

Etterhvert begynte det å skumre og vi vurderte å kalle det dagen, men vi tenkte å gi det en stund til. Adam fikk en hågjel, og jeg fikk ny pers på hvitting i form av en tynn sak på 1140g før Sigve kunne melde om litt interresant motstand. Jaggu fikk han ikke kloskate han og! Denne var godt større, husker ikke om det var 840g eller 860g. Grattis med flott fisk!

8193308263_e2f99300aa_z.jpg

IMGP2597 by Vegar Seljestokken, on Flickr

Sigve med ny art og bekreftelse på at en ny kloskateplass er funnet!

8193309135_9585e3696a_z.jpg

IMGP2598 by Vegar Seljestokken, on Flickr

Etter dette fortsatte vi fisket litt til, og Adam fikk enda en hågjel. Ellers så var det masse smånapping, men vi fisket kun store agn og kroker de siste timene så vi fikk ikke kroket noen.

Takk for turen til Adam og Sigve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra greier! Plassen er forøvrig ikke hemmelig lenger, for jeg kan nemlig se hvor dere har vært ut ifra vinkelen på den ene tangklasen og den spesielle bølgebrytningen ved kanten av land. <5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra greier! Plassen er forøvrig ikke hemmelig lenger, for jeg kan nemlig se hvor dere har vært ut ifra vinkelen på den ene tangklasen og den spesielle bølgebrytningen ved kanten av land. <5

...And to think you never got Klo there :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...And to think you never got Klo there :D

Jeg fikk egentlig kloskate dritmange ganger. Jeg ville bare ikke legge det ut/notere arten, for da var det så mange som ville bli så misunnelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært ufortjent om jeg ikke hadde fått en der. Jeg som har satses så mye etter den, og syklet så mange ganger til Storsand i sommer.

HAHHAHHAAHAHAHAH, gledes over alle timan du har brukt på Storsand etter derren, og æ har lagt hjemme og sovve <3

Forresten, takk til guide Adam og klo-veggen for en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra greier! Plassen er forøvrig ikke hemmelig lenger, for jeg kan nemlig se hvor dere har vært ut ifra vinkelen på den ene tangklasen og den spesielle bølgebrytningen ved kanten av land. <5

Stemmer på en prikk BanJon, selv fikk jeg synske Gro Helen fra Åndenes makt til å legge hånda på skjermen og hun bekrefter det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Congrats Veg and Sigve! well deserved after countless hours at the bigsand :)

Haha, feels great to have finally crossed that sucker off my list, catching a bigger one is still tempting tho!

Bra greier! Plassen er forøvrig ikke hemmelig lenger, for jeg kan nemlig se hvor dere har vært ut ifra vinkelen på den ene tangklasen og den spesielle bølgebrytningen ved kanten av land. <5

<2

Fantastisk!

Må ha vært morro, kjempe fin rapport og!

Hvor dypt tok de? :turned:

Mer rapporter takk! :rock:

Takk!

Vil anta tacklene lå på alt fra 10 til 20 meter, alt etter strøm og kastelengde. Kloskatene tok når vi kastet langt, altså på rundt 20 meters dyp.

Rapporter blir det, må bare fiske mer :P

Hadde jo vært ufortjent om jeg ikke hadde fått en der. Jeg som har satses så mye etter den, og syklet så mange ganger til Storsand i sommer.

HAHHAHHAAHAHAHAH, gledes over alle timan du har brukt på Storsand etter derren, og æ har lagt hjemme og sovve <3

Forresten, takk til guide Adam og klo-veggen for en fin tur!

Hahahaha!

Vet ikke om jeg tør å dra med deg på nattfiske, du får sikkert havmus og conger på ett 2x paternoster med gummimakk.

Der hang endelig kloskata ja! Grattis til begge med ny art:)

Fytti det var godt å endelig få den der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Vil anta tacklene lå på alt fra 10 til 20 meter, alt etter strøm og kastelengde. Kloskatene tok når vi kastet langt, altså på rundt 20 meters dyp.

Rapporter blir det, må bare fiske mer :P

Får prøve meg etter arten en gang, er bare denne her skolen som hele tiden har ett eller annet som står i veien for fiskingen.. :angry2:

Har funnet et par godsteder her jeg har troen på :turned:

Er det leopardbunn/sandbunn dere fisket på?

Igjen grattis! :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve meg etter arten en gang, er bare denne her skolen som hele tiden har ett eller annet som står i veien for fiskingen.. :angry2:

Har funnet et par godsteder her jeg har troen på :turned:

Er det leopardbunn/sandbunn dere fisket på?

Igjen grattis! :goodjob:

Hehe, samme problemet her gitt. Fiska mye midt i uka også før, men så begynte jeg på videregående og ting ble føkked. En vakker dag klarer jeg å fikse arbeidsvanene mine og da skal du se det blir mere rapporter her inne :D

Fin lesning om kloskate. (masse bra statistikk osv, kanskje tips om plass og?)

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=29165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme problemet her gitt. Fiska mye midt i uka også før, men så begynte jeg på videregående og ting ble føkked. En vakker dag klarer jeg å fikse arbeidsvanene mine og da skal du se det blir mere rapporter her inne :D

Fin lesning om kloskate. (masse bra statistikk osv, kanskje tips om plass og?)

http://www.fiskersid...showtopic=29165

Takk for fin tråd!

Går fortsatt på ungdomskolen, så litt tid har jeg jo, men når en har en far som i peioder jobber på andre siden av kloden og en mor som er godt under gjennomsnittet fiskeinteressert er det vanskelig å komme seg rundt. Har masse fine vann rundt her, men til sjøen er det litt lengre...

Sorry for trådkupping :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.