Gå til innhold
Fiskersiden

Ekstremfiske


 Share

Recommended Posts

Husker når han fisket steelhead nedenfor Niagara Falls. Når endelig fisken satt der var det lett å se at det var guidens stang han plutselig sto der med. Men fiske-tv er som kjent ofte fuske-tv.

Ikke den eneste episoden han på mystisk vis har "bytta" stang med guiden mellom klippa.

Forøvrig er mr.Green en fyr man bare blir irritert av å se på. For en fjomp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er mr.Green en fyr man bare blir irritert av å se på. For en fjomp!!

Hvis du tenker på at Robson vanligvis bare er fluefisker og hva det måtte medføre, så er det sikkert lettere å akseptere ham :whistle:

Har forøvrig sett alle sesongene av X-treme Fishing, og synes det er god underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robson er nok ganske mye mer underholdene enn dere misunnelige tullinger :shutup:

Forresten så går vel denne, og andre fiskeserier på Nat Geo. og Discovery relativt ofte.

Misunnelse får andre stå for. Synes bare at det er synd at denne personen skal få midler opp etter øra, når det er såpass mange dyktige fiskere med sterk formidlingskompetanse i GB. Men er vell kanskje meninga at serien skal være en form for idiot abroad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robson er nok ganske mye mer underholdene enn dere misunnelige tullinger :shutup:

Robson er jo en fjott - en veldig slitsom fjott i tillegg. Les hva engelske sportsfiskere selv uttaler om vedkommende, så ser du at det ikke er snakk om misunnelige nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på at Robson vanligvis bare er fluefisker og hva det måtte medføre, så er det sikkert lettere å akseptere ham :whistle:

Vel...la meg "arrestere" deg litt på akkurat det.

Har også sett svært mye denne figuren har laget og medvirket i opp gjennom åra, også lenge før han ble kjent for fiskefilm.

Jeg kjenner ikke grundig til hans bakgrunn som sportsfisker. I England er han først og fremst kjent som en c-skuespiller og ditto programleder. Der borte fnyser de av "Extreme fishing". Ikke av programmet i seg selv eller ideen og mulighetene som ligger bak, men av personen Robson Greene.

For meg virker det som om han så en mulighet innenfor sportsfiskefilm og "kastet seg på den" når dørene låste seg for han på andre områder.

Resultatene er etter min mening også deretter.

Når man opplever hans ofte tildekte selvskryt og i tillegg ser hvor dårlig han håndterer en fluestang - og andre fiskeformer for den del - selv etter mange års erfaring og trening, bare poengterer det mye av kritikken som er rettet. Han avslører alt for ofte mangel på generell kunnskap som man normalt tilegner seg som ivrig fisker med bred erfaring.

For meg oppfattes mannen uten genuin interesse for sportsfiske og dermed også faglig stolthet for det han leverer på film.

Bare basert på hvor lenge han har vært i "fiskefilm-gamet" oppfatter jeg han fremdeles som svært lite erfaren på mange av områdene han forsøker å dekke.

Jeg ser på han som en selvopptatt fjott, hvis eneste interesse synes å være "å komme i ruta" og tjene penger på det.

Mannen fremstår med null troverdighet. Jeg sporer ingen faglig stolhet i det han gjør og produktet han leverer fra seg - eller kanskje det rett og slett bare skorter på evnen til å se hva som trengs.....også i denne bransjen.

Noen nevner ordet misunnelse. Extreme fishing var ett knallgodt konsept - det er bare trist at fikk lov å bli "oppbrukt" av helt feil frontfigur!

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av ideen med å bruke Robson er vel antakelig at hvermansen skal kunne identifisere seg med fisket hans, ikke hardcore sportsfiskere.

Huff ja, hadde det bare vært så vel....

Dette er et konsept som er utklekket av Greene`s eget produksjonsselskap og solgt til "høystbydende" Tv-kanal.

Jeg har så langt i alle hans fiskefilmer ikke funnet en indikasjon på at Robson Greene selv ønsker å formidle et ståsted som du skisserer, heller tvert imot....

Så er vel heller ikke ekstreme fiskereiser planeten rundt - i hovedsak rettet mot hvermannsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

De som ikke har intelligens nok til å forstå poenget med programmet burde ikke uttale seg.

Dette er ren underholdning, og ikke opplæringsprogram for blærete sportsfiskere.

Ærlig talt, fyren står nesten og griner når de slipper ut svære skater fordi han heller ville hogd de opp og hatt de til middag.

Er det kakkeopplæringsprogram? Burde vel heller gjort det mer informativt med nyttig informasjon istedet for en parodi av et fiskeprogram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, fyren står nesten og griner når de slipper ut svære skater fordi han heller ville hogd de opp og hatt de til middag.

Er det kakkeopplæringsprogram? Burde vel heller gjort det mer informativt med nyttig informasjon istedet for en parodi av et fiskeprogram..

Skatevinger blir eksportert til England, og er en delikatesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.