Bonavar

69 kr for en boks med mark.

Recommended Posts

Er ikke dette noe overkill ??

Betaler gledelig 40 kr for en boks med maggot. Men 69 kr for 40 stk mark er vel noe overdrevent. 

Eller er det bare jeg som er kjip og sær ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjip og sær. Er marken av god str og kvalitet er dette en grei pris. Skulle man trenge 1000 mark, så bør man vurdere å grave den selv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
52 minutter siden, Potemkin skrev:

Kjip og sær. Er marken av god str og kvalitet er dette en grei pris. Skulle man trenge 1000 mark, så bør man vurdere å grave den selv. :)

Hører hva du sier. Om det var 50 kr boksen skulle jeg holdt kjeft :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, GriseFlax skrev:

Alle er hjertelig velkommen til skauen med spade og spett 

Takk kanskje det jeg burde gjøre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen av dere som har prøvd mark på isen ?

Vurderer og grave opp en hel del før vinteren kommer. Ser for meg det er utmerket på også større Abbor som kanskje ikke gidder å bite på en maggot. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mark er suverent etter ørret på isen så abboren tar den nok også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, BAN skrev:

mark er suverent etter ørret på isen så abboren tar den nok også.

Ja dem gjør jo det på sommeren så hvorfor ikke. Men sikkert ikke så mange som selger mark på vinterstider ? Kanskje på bestilling,,... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Bonavar skrev:

Ja dem gjør jo det på sommeren så hvorfor ikke. Men sikkert ikke så mange som selger mark på vinterstider ? Kanskje på bestilling,,... 

Jeg slengte bare mark i en isoporkasse med jord som var dekket med gress å satte den i kjelleren. Hadde mark til langt ut på nyåret. 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, BAN skrev:

Jeg slengte bare mark i en isoporkasse med jord som var dekket med gress å satte den i kjelleren. Hadde mark til langt ut på nyåret. 

Planen min var det samme men bare med jord. Leste noen matet dem med mel. Vet du noe om det ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Bonavar skrev:

Planen min var det samme men bare med jord. Leste noen matet dem med mel. Vet du noe om det ? 

Matet de ikke men gresset forsvant etterhvert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Mark lever av planter som råtner, så mel kan nok fungere. Ellers er skrell av grønnsaker og frukt bra. Siden du bor i oslo så kan vel nattlige turer i parkene etter duggmark  gi resultater. Det er også mye mark i jorda der det vokser gråor.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Mark lever av planter som råtner, så mel kan nok fungere. Ellers er skrell av grønnsaker og frukt bra. Siden du bor i oslo så kan vel nattlige turer i parkene etter duggmark  gi resultater. Det er også mye mark i jorda der det vokser gråor.

Takk takk :D

Jeg er våken å skal nå til Gjersjøen å prøve meg. Planen er å fiske noen Mort for så og agne etter Abbor eller Gjedde. Håper jeg klarer å få noe på kroken i dag. Om det er helt dødt beveger vi oss kanskje til Årungen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, Bonavar skrev:

Er det noen av dere som har prøvd mark på isen ?

Har fått røye på mark, isfiske i Østmarka/Oslo. Noen XXL-butikker har mark om vinteren også, det kommer vel an på etterspørselen.

PS: Jeg tror på Villmarksliv da det ble hevdet at kjøpmarken er bedre til fiske enn gravmark.

Endret av geirm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Villmarksbutikken selger vel mark hele året om jeg ikke husker feil. Mark fungerer fint til isfiske også. Jeg handler mark og maggot på XXL fordi det er det som er nærmest der jeg bor til 35kr boksen. Bare sjekk at de lever først De selger også mark i størrelse Large, som jeg synes er finfint. Mini-døggers.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mark fungerer året rundt. Vanskelig å grave mark vinterstid ( ;) ), men kjøpemarken ser uansett ut til å være mer seiglivet enn den man graver, av en eller annen grunn. Mye av kjøpemarken er jo kompostmark, og den er generelt seiglivet. Doggmark er jo svært ømfindtlig, og vanskelig å holde i live over lengre perioder. Man må altid sjekke at maken er i bra kvalitet. Og hva som er dyrt er jo opp til øynene som ser. Har vel inntrykk at ingenting er billig i dagens samfunn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå