Gå til innhold
Fiskersiden

hva er din favorittfisk?


sigurd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei den va ækkel, ja. Tidligere i vinter hadd æ sagt torsk, te våren vil æ vælg gjedde og etter sommeren blir valget laks 4 ever. :rolleyes:

Men da vælge æ ørret.

Hugget: varierende, men ofte etterfulgt av sprang og akrobatikk(for meg iallefall)

Fighten:enda mere akrobatikk(ikke like slemsom torsken)

Utseende- Vakker,men varierende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt karpe! Stor, sterk og lunefull. Noen ganger kan den være utrolig vanskelig og sky, og man må vri hjernen og tenke ut framgangsmåte, agnvalg og presentasjon. Å våkne opp av en hylende alarm i mørket og kjenne kreftene til en illsint storkarpe ...ingenting som slår det :rolleyes:

82789_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fisk som er favoritt akkurat når jeg er på tur etter den, men jeg vil trekke fram lake som en spesielt fascinerende fisk. Både utseende, det at den surrer rundt nedi dypet og er mest aktiv i mørket (selv om laka på bildet ble tatt i sterk sol midt på sommeren) . Og det at den er så glad i mat :rolleyes:

16022010210404HSbVANI386m5.jpg?16

Flott skate forresten, Sigurd!

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å finne én favoritt; Gjedde, abbor, ørret. Alle tre er fantastisk fine utsendemessig, de er allsidige og alle tre finnes i en kilometers omkrets fra huset mitt :D

Men når jeg tenker meg om tror jeg nok abbor er min favoritt. Abboren er en rocka fisk! :D ehh.. nei.. det er ikke sant! Gjedda er min favoritt! :) Men når jeg tenker meg om, så er det lite som slår en vakker ørret i andre enden av snøret :rolleyes:

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slimål fisk også no?

Hva annet skulle det være liksom, fugl wink.gif

Helt umulig å velge en fisk selvsagt, jeg kjenner jeg hopper fra karuss til laks, via havabbor og ned til rødspetta...men tror jaggu jeg ender på laks. Kanskje mer for laksefisket enn fisken, for den får jeg så sjelden biggrin.gif

2716891543_185afc95ab_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor enkelt spørsmål :D

Min favorittfisk er salvelinus alpinus slår alt uansett :D

Bildet taler for seg og har man smaken i bakhodet når man ser dette er man dømt til evig fortapelse :rolleyes:

sa5.png

:):D :D

Bildet viser 5 av mine livs fisker. Disse deler førsteplassen med 9 artsfrender, etter disse følger kveitepersen og ørretpersen.

Kveite er min favorittfisk i saltvann....

Jeg GLEDER meg til høsten og ny røyesesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje lett å velge for eg har mange favorittar.

Havabbor er ein nydelig fisk. Sterk, eksplosiv og smaker utruleg godt:

231120061449148WyWdt8kHSF4.jpg?33

Piggvar er ingen god fighter men det er ein fantastisk fisk og den smaker enda bedre:

55452_s.jpg

Smålaks på lett utstyr er kanskje det som er mest moro å fiske:

34653_s.jpg

Hågjel finns ikkje moro å fiske men det er ein skikkelig stilig fisk agntjuv:

23032007193937eQ8VakJ982e5.jpg?90

Eg har mange fleire favorittar men dette får vere nok no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig dette... prøver egentlig å fiske etter så mange arter som mulig, men de artene jeg av ulike årsaker pleier å prioritere i en tilværelse med alt for lite tid til å fiske er karpe, suter, røye, stam og kveite. Og så er jeg naturligvis svak for abbor. Men det er noe eget med røye! Forelskelse ved første blikk kan man kanskje kalle det!? :wub: Vakker, sterk, lunefull, fantastisk spise, ja den slår ørreten på alle disse punktene.

99039_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39702/99039.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.