Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøistreff på Lygnin 1.-3. februar 2013


Triturus
 Share

Recommended Posts

Vi bunkrer agn og selger billig på isen!

Og med alle medbragte bor blir det nok ikke langt unna antall deltakere tipper jeg.

Som Bjørn sier så lar vi alle få borre opp hull på forhånd av konkurransestart kl 12 på lørdag, ettersom de som skal fiske på fredagen allerede har hull klare blir det mest rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

god agnmakrell bør være 1300g + skal det bli skikkelige flappere av det :) hvor stor avstand bør man ha til neste hull når man fisker skate? aner ikke hvordan de oppfører seg når de blir kroket. ville vært synd å dra med seg 10-12 tackler under kjøringen av fisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at kortterminalen vår er føkd akkurat denne helga, så tøm sparegrisen for mynt. Den hyggelige prisen per agnpose blir vel oppgitt i forkant via worldwidewebben. Vi driver å raider asiamat++ i tiden fremover

Mulig det er flere plasser å få tak på slikt men vet ferskvaredisken på mega på Orkanger som regel har bra med makrell og sild. (hvis noen likevell passerer der) fast agn supplyer for meg på vei ut til Hitra iallefall:) Aldri vært ute for at fisken er akkurat blodfersk men grei nok.

Endret av halvorhg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er flere plasser å få tak på slikt men vet ferskvaredisken på mega på Orkanger som regel har bra med makrell og sild. (hvis noen likevell passerer der) fast agn supplyer for meg på vei ut til Hitra iallefall:) Aldri vært ute for at fisken er akkurat blodfersk men grei nok.

Ja vi er veldig takknemlige om lokale folk med bil tar med så mye agn som mulig, det er begrensa hvor mye asiamat i Trondheim har inne til en hver tid :)

god agnmakrell bør være 1300g + skal det bli skikkelige flappere av det :) hvor stor avstand bør man ha til neste hull når man fisker skate? aner ikke hvordan de oppfører seg når de blir kroket. ville vært synd å dra med seg 10-12 tackler under kjøringen av fisk :D

20 meter er nok minimum, de kan gjerne kjøre avgårde om de er i det lunet, da blir det fort kluss og krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra isforhold igår, det kom mye rare greier på isen også.

Er det noen her som skal være med som ikke har skrevet seg opp på face-gruppa?

Ja jeg da jeg ikke er på face å di

Tror og at min håndbagasje vil bestå av agn til å denge piloten med. He he

Gleder meg sykt.

Flott tiltak Martin !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi blir noen (eller ganske mange, veldig usikker) fra førsteåret på sportsfiskerlandslinja i Grong.

Vi går sterkt ut ifra at vi skal sove ute, men er det ingen plass å sove på land istede for isen?

hvordan oppfører skatene seg der under fight? Noen som har en bra film?

Endret av ambassaduerBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi blir noen (eller ganske mange, veldig usikker) fra førsteåret på sportsfiskerlandslinja i Grong.

Vi går sterkt ut ifra at vi skal sove ute, men er det ingen plass å sove på land istede for isen?

hvordan oppfører skatene seg der under fight? Noen som har en bra film?

Kult at dere tar turen. Det går fint å ligge på land mange steder der ja, men vi kommer til å ha to store partytelt ute på isen som funker som sovesal. Da kan du ligge i soveposen mens du drikker karsk og pilker hågjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at dere tar turen. Det går fint å ligge på land mange steder der ja, men vi kommer til å ha to store partytelt ute på isen som funker som sovesal. Da kan du ligge i soveposen mens du drikker karsk og pilker hågjel.

Jepp det er oss trøndere i et nøtteskall;)

p.s. NKML skulle vel ha en Stortingsrepresentant innen 2025 så må vel det å drikke karsk og pilke hågjel kampes inn i grunnskolepensum....

Endret av halvorhg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en bra film?

Her er et par filmer som Irvin har laget fra Lygnin inkl skatefighter, og litt om hvordan fisket foregår (tackle, teknikk, hullsize, landing etc)

http://nidarosiensis.blogspot.no/2012/03/ny-pers-pa-piggskate.html

http://nidarosiensis.blogspot.no/2012/03/siste-krampetrekning-pa-sjisen-for-i-ar.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.